خبرگزاری کار ایران

حضور 60 خیاط و طراح دوخت در جشنواره مد و لباس «دُرّ آسمانی» آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۲۶۵

دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی-اسلامی دُرّ آسمانی شهرستان آبیک از حضور 60 خیاط و طراح دوخت در این جشنواره خبر داد.

زهرا دلوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی دُرّ آسمانی شهرستان آبیک از روز گذشته 16 تیرماه آغاز به کار کرده و تا ساعت 18 عصر امروز روز سه‌شنبه 18 خرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مجوزهای برگزاری جشنواره از آذرماه سال گذشته آغاز و پیگیری‌ها صورت گرفته بود، افزود: با هنرمندان عرصه خیاطی و طراحی دوخت شخصا برای شرکت در جشنواره دعوت به عمل آورده‌ام.

 دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی دُرّ آسمانی شهرستان آبیک ادامه داد: در این جشنواره حدود 80 عدد لباس از سوی 60 خیاط و طراح دوخت به نمایش گذاشته شده است.

دلوی اضافه کرد: داور جشنواره مذکور که دکترای پارچه‌شناسی دارد نظر نهایی خود را در خصوص البسه به نمایش گذاشته شده، فعلا اعلام نکرده که پس ازاعلام، در عصر امروز سه‌شنبه 18 خرداد ماه برگزار می‌شود، به سه نفر برتر و یک نفر شایسته تقدیر، جوایزی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از 60 نفر شرکت‌کننده در جشنواره، حدود 5 نفر از تحصیلکرده‌های طراحی دوخت و مابقی از خیاط‌های خانگی هستند.

این مسئول هدف از برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی دُرّ آسمانی در شهرستان آبیک را  به نمایش گذاشتن دوخت‌های خیاطی و مشاغل مرتبط با کار خیاطی ذکر و اذعان کرد: با توجه به سال رونق تولید، تلاش بر این بوده که دراین جشنواره خیاطان مجرب و آثار خوب آنها شناسایی شده و بتوانند با شناخته شدن، درآمدزایی داشته باشند ضمن اینکه رونق کسب و کار خیاطان هم مد نظر بوده است.

دبیر برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی دُرّ آسمانی در شهرستان آبیک افزود: در این جشنواره البسه با پوشش اسلامی و طبق فرهنگ اسلامی و ایرانی و مطابق با عفاف و حجاب به نمایش گذاشته شده و سوزن‌دوزی‌های سنتی و کار دست هم بر روی برخی لباس‌ها صورت گرفته است.

دلوی یادآورشد: نمایشگاه جشنواره صبح‌ها و عصرها برای بازدید علاقمندان در نگارخانه فرهنگسرای باران دایر بوده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدمهدی حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، حسینی معاون اداری و مالی این اداره کل، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک، شهرام احمدپور فرماندار آبیک، موسوی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ظهر امروز از جشنواره مد و لباس ایرانی بازدید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز