خبرگزاری کار ایران

در دیدار هنرمندان مطرح شد؛

آبیک مهد تعزیه است/ هیچ ایرانی پیدا نمی‌شود که نسبت به هنر بی‌تعلق باشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۹۷۳

فرماندار شهرستان آبیک گفت: باید تلاش شود پتانسیل‌ها و استعدادهای هنری هنرمندان شهرستان آبیک به منصه ظهور رسیده و شکوفا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک و مسئولان انجمن‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک اظهار کرد: در گذشته در حق شهرستان آبیک نسبت به سایر شهرستان‌های استان قزوین در زمینه چارت سازمانی و سخت‌افزاری و غیره اجحاف شده است.

وی افزود: پایه فرهنگی شهرستان آبیک بسیار قوی بوده که استعدادهای نهفته‌ای در این شهرستان وجود دارد که باید شکوفا شود.

فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به وجود ظرفیت و پتانسیل‌های هنری در این شهرستان ادامه داد: باید تلاش شود استعدادهای هنرمندان به منصه ظهور رسیده و به فعلیت درآید.

احمدپور شهرستان آبیک را مهد تعزیه در استان قزوین و کشور ذکر و اضافه کرد: این هنر در شهرستان آبیک جایگاه و پایگاه قوی و خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنرهای موجود در حوزه هنری و میراث فرهنگی احیا باید شده و فراموش نشود.

این مسئول تصریح کرد: در مقطعی هنرمندان شهرستان آبیک مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند که لازم است سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک بین هنرمندان اجماع ایجاد کند و هوای هنرمندان هر رشته را داشته باشد.

فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه هنر ریشه در ذات ایرانیان دارد، افزود: هیچ ایرانی پیدا نمی‌شود نسبت به هنر بی‌تعلق باشد.

احمدپور ادامه داد: با فراهم کردن بسترهای لازم برای فعالیت‌های هنری، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: فضای هنر اگر به نحو مطلوب مدیریت شود، فضایی سالم است و می‌تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تاثیرگذار باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز