خبرگزاری کار ایران

منبع تغذیه بدون وقفه چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۹۵۱

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) دستگاهی است که به رایانه اجازه می دهد در صورت قطع برق ورودی حداقل برای مدت کوتاهی کار کند. تا زمانی که برق شهری جریان دارد، انرژی را نیز در باتری که در دسترس دارد پر کرده و حفظ می کند. هر چه انرژی ذخیره شده بیشتر باشد، توان بیشتری را می توان حفظ کرد، با محدودیت های عملی که بعداً مورد بحث قرار خواهد گرفت. تفاوت بین سیستم های UPS در فناوری است که آنها را قادر می سازد کارهای خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ما در جهانی بیش از حد متصل زندگی می کنیم که نیاز به دسترسی فوری و بدون وقفه خدمات بی شماری دارد. در زندگی روزمره ما، هزاران عنصر، که بسیاری از ما از وجود و عملکرد آنها بی اطلاعیم، در تضمین عملکرد بی نقص هر چرخ دنده در جامعه نقش دارند. نمی توان انکار کرد که هر بار که شبکه های ارتباطی یا برق قطع می شود، احساس ناراحتی می کنیم. به همین دلیل و علیرغم اینکه سرمایه‌گذاری فناوری در زیرساخت‌های مخابراتی و شبکه‌های برق پیشرفت چشمگیری در تضمین خدمات در تمامی مناطق جغرافیایی دارد ، وجود دستگاه‌های پشتیبانی یا اضطراری برای جلوگیری از آسیب در صورت قطعی غیرمنتظره ضروری است. یکی از این عناصر که امروز قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، یو پی اس یا سیستم های تامین برق اضطراری هستند که به طور گسترده با نام اختصاری UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) شناخته می شوند.

این دستگاه‌ها همراه با باتری یو پی اس مناسب در مکان‌هایی مانند مراکز داده، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، صنایع، زیرساخت‌های حمل‌ونقل مانند کشتی‌ها یا هر نقطه دیگری که نیاز به منبع تغذیه قابل اعتماد و باکیفیت دارد که همیشه در دسترس باشد، وجود دارند. آنها مسئول تضمین تداوم خدمات برق در زمانی که شبکه با هر نوع خرابی یا قطعی مواجه می شود، هستند.

در واقع، UPS یک پشتیبان است تا در صورت قطع برق، خدمات سیستم‌های ما از بین نرود، زیرا آنها دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند انرژی الکتریکی را به تجهیزات دیگر از طریق باتری‌های خود بدون نیاز به وابستگی به توری. زمان استقلال یو پی اس با توجه به نوع و تعداد باتری های سیستم تعیین می شود. هر چه تعداد باتری بیشتر باشد، زمان قطع برق بیشتری را می توانیم تحمل کنیم.

بنابراین، یک یو پی اس به همراه باتری صبا که در اختیار دارد تضمین می کند که، برای مثال، انرژی مورد نیاز یک اتاق عمل برای یک عملیات حیاتی همیشه پایدار می ماند. اینکه مراکز داده ای که به اتصال اینترنت اجازه می دهند به خانه های ما برسد، در صورت افزایش برق به هر دلیل ، فعالیت خود را متوقف نکنند. علاوه بر این، یک UPS به عنوان یک فیلتر برای آن دسته از سیستم های الکتریکی یا دستگاه های متصل به شبکه عمل می کند.

برای مثال، اگر یکی از این سیستم‌های منبع تغذیه بدون وقفه را به یک قایق متصل کنیم، از تمام تجهیزات کامپیوتری در برابر نوسانات احتمالی یا پیک‌های ولتاژ، تداخل، تغییرات فرکانس یا وقفه‌های کوچک محافظت می‌کنیم. عملکرد یو پی اس تمام این موارد را فیلتر می کند و به تمیز کردن کامل موج سینوسی خروجی دست می یابد. بنابراین نه تنها عملکرد مناسب تجهیزات متصل به شبکه، بلکه طول عمر آن را نیز تضمین می کند.

اجزاء مختلف یک سیستم یو پی اس پشتیبان برق :

یکسو کننده/شارژر : وظیفه تبدیل جریان الکتریسیته متناوب را که از طریق شبکه می‌رسد، به جریان مستقیم یا برای شارژ باتری‌ها یا تغذیه اینورتر بر عهده دارد.

باتری ها : انرژی الکتریکی لازم برای تغذیه سیستم در صورت قطع برق را تامین می کنند . در بین باتری های یو پی اس ، باتری یو پی اس 42 آمپر پر مصرف و کار آمد است.

اینورتر : این عنصری است که الکتریسیته را - که از یکسو کننده و یا از باتری ها می آید - از جریان مستقیم به جریان متناوب تبدیل می کند تا به سیستم های متصل به UPS توزیع شود.

بای پس استاتیک و تعمیر و نگهداری : این نوع مدار الکتریکی است که UPS حاوی آن است و اجازه می دهد تا شارژ الکتریکی مستقیماً به شبکه اصلی (یا یک شبکه جداگانه) در هنگام خطای UPS متصل شود.

واحد کنترل : این عنصر هوشمندی است که سیستم منبع تغذیه بدون وقفه به آن مجهز شده است. بسته به نوع دستگاه و عملکرد آن، یک سری قابلیت ها را از طریق نرم افزار یا سایر موارد ممکن می سازد.

عملکرد طبیعی آن چگونه خواهد بود؟

هنگامی که یو پی اس در حالت عادی کار می کند، یعنی با یک منبع تغذیه در دسترس و با کیفیت، برق از طریق اتصال UPS به شبکه وارد شده و در مرحله اول از یکسو کننده عبور می کند که برق را از جریان متناوب به جریان مستقیم تبدیل می کند.

این تغییر شکل ضروری است، زیرا بخشی از برق باید در باتری یو پی اس 65 آمپر ذخیره شود - جایی که جریان باید جریان مستقیم باشد - و بقیه الکتریسیته به مسیر خود به سمت اینورتر ادامه می دهد، که آن را به جریان متناوب برمی گرداند تا سیستم های متصل به آن را تامین کند.

در صورت قطع برق چه اتفاقی می افتد؟

تصور کنید که شبکه دیگر در دسترس نیست یا ولتاژ در محدوده کیفیت مجاز نیست. تغییر جریان جریان در این حالت، اینورتر توسط ولتاژ DC ارائه شده توسط باتری ها تغذیه می شود. خروجی اینورتر بدون تغییر باقی می ماند و بنابراین بار الکتریکی متصل به سیستم بدون وقفه به کار خود ادامه می دهد.

زمان استقلال یا زمانی که باتری ها می توانند سیستم را تامین کنند، به مصرف مورد نیاز شارژ تامین شده توسط تجهیزات و ظرفیت باتری بستگی دارد. هنگامی که ولتاژ تغذیه اصلی بازیابی می شود، یعنی به مقداری در محدوده تلورانس های مجاز می رسد، یکسو کننده کار را از سر می گیرد و عملکرد عادی بازیابی می شود. باتری ها از تخلیه متحمل شده در غیاب برق با شارژ مجدد از طریق ولتاژ DC عرضه شده توسط یکسو کننده/شارژر بهبود می یابند. باتری های یو پی اس صبا باتری ساختار متفاوت با باتری واریان صبا دارند و باید در هنگام خرید حتماً گزینه مناسب را خریداری کنید.

 اگر در یو پی اس خرابی وجود داشته باشد یا نیاز به انجام کارهای تعمیر و نگهداری داشته باشیم ، چه؟

در صورت بروز ایراد در یو پی اس، بای پس استاتیک به طور خودکار فعال می شود و در صورت اضافه بار یا اتصال کوتاه، فورا شارژ الکتریکی را به شبکه اصلی منبع تغذیه (یا بای پس) منتقل می کند. بنابراین، هر عملیاتی که باشد، UPS تضمین می کند که هیچ وقفه ای در منبع تغذیه وجود ندارد. برای تهیه باتری لیفتراک مناسب ، شرکت صبا باتری مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز