خبرگزاری کار ایران

منبع تغذیه بدون وقفه به چه معناست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۷۲۰

منبع تغذیه اضطراری (UPS) یک سیستم باتری پیشرفته است که در صورت قطع برق به‌صورت خودکار فعال می‌شود و تا زمانی که دستگاه‌های الکترونیکی با خیال راحت خاموش شوند یا یک ژنراتور اضطراری کنترل را به دست بگیرد، به عنوان منبع برق اولیه عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدف یک یو پی اس، ثابت نگه داشتن سطوح توان و جلوگیری از نوساناتی است که می تواند به تجهیزات دیجیتال یا مکانیکی آسیب برساند. همه انواع سیستم های یو پی اس برای ثابت نگه داشتن سطوح توان و جلوگیری از نوساناتی که می تواند به تجهیزات دیجیتال یا مکانیکی آسیب برساند طراحی شده اند، اما انواع طراحی متفاوتی برای ارائه سطوح مختلف حفاظت وجود دارد. اندازه و قابلیت های یک سیستم UPS و باتری یو پی اس 200 آمپر صبا آن به اندازه تجهیزات محافظت شده بستگی دارد که می تواند از یک کامپیوتر واحد تا یک مرکز داده بزرگ، مجتمع ساختمانی یا شهر متغیر باشد.

انواع سیستم های یو پی اس عبارتند از:

آفلاین / آماده به کار: با استفاده از خروجی اینورتر DC/AC که معمولاً بیش از 25 میلی ثانیه نیست، برق را در صورت قطع برق عادی بازیابی می کند. یو پی اس آفلاین پشتیبان باتری را فراهم می کند، اما در هنگام افت و افزایش برق، قدرت کامل را حفظ نمی کند. این نوع یو پی اس برای پشتیبان گیری از دستگاه های کم مصرف، مانند ایستگاه های کاری کوچک اداری و رایانه های شخصی خانگی، بهترین گزینه است.

Line-Interactive: با استفاده از ترانسفورماتور خودکار با ولتاژ متغیر چند ضربه ای، که بلافاصله ولتاژ خروجی ترانسفورماتور را اضافه یا کم می کند، برق را برای پنج تا 30 دقیقه و تا چند ساعت با انبساط تضمین می کند. این یو پی اس ها به همراه باتری یو پی اس 155 آمپر صبا می توانند محافظت متوسطی در برابر نوسانات برق و همچنین پشتیبان گیری از باتری ارائه دهند.

Double-Conversion Online: این شبیه به line-interactive است، با این تفاوت که یکسو کننده مستقیماً یک اینورتر DC/AC را هدایت می کند، حتی زمانی که با جریان AC معمولی تغذیه می شود. این نوع یو پی اس از بارهای بحرانی تقریباً از تمام اختلالات برق محافظت می کند و رایج ترین یو پی اس مورد استفاده برای محافظت از مراکز داده بزرگ و سایر تجهیزات حیاتی است.

منابع برق اضطراری، ماشین‌های مکانیکی و دیجیتال را با توان موقت در طیف وسیعی از صنایع، از جمله تولید، فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل و مراقبت‌های بهداشتی فراهم می‌کنند.

اهمیت

سیستم های یو پی اس سطوح توان را ثابت نگه می دارند و از نوساناتی که می تواند آسیب قابل توجهی به تجهیزات الکتریکی وارد کند جلوگیری می کند. به همین دلیل است که آنها نقش مهمی در مدیریت ریسک برای مراقبت های بهداشتی، فناوری اطلاعات و تاسیسات تولیدی دارند، جایی که کارکرد مداوم سیستم های الکتریکی در اولویت است.

در صورت قطع برق ممکن است زمان لازم باشد تا یک ژنراتور اضطراری کنترل شود. حتی کوچکترین وقفه می تواند عواقب مخرب (حتی تهدید کننده زندگی) در بسیاری از صنایع داشته باشد و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد.

 

باتری صبا باتری پشتیبان در مقابل UPS

اصطلاحات "باتری پشتیبان" و "UPS" گاهی اوقات به عنوان مترادف استفاده می شوند، اما آنها یک چیز نیستند و به یک شکل کار نمی کنند.

باتری های پشتیبان در صورت قطع برق روشن می شوند. هدف آنها این است که تجهیزات دیجیتال و مکانیکی را به طور ایمن در صورت قطع شدن خاموش کنند. کاهش و نوسانات برق همیشه باعث پشتیبان گیری باتری نمی شود.

با این حال، از آنجایی که یک یو پی اس به طور مداوم برق ورودی را کنترل می کند، می تواند به سرعت به تمام انواع قطع برق پاسخ دهد - نه فقط قطعی.

برخی از سیستم‌های UPS تقویت‌شده با انرژی خورشیدی حتی می‌توانند طوری برنامه‌ریزی شوند که از باتری‌ یو پی اس 7.5 آمپر صبا خود در زمان‌های اوج مصرف برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنند.

سیستم های یو پی اس با محافظت از تجهیزات حساس و حیاتی در برابر هر نوع قطع برق به تضمین تداوم کسب و کار کمک می کنند. این شامل ارائه قدرت موقت در موارد زیر است:

خاموشی - از دست دادن کامل برق

کاهش قدرت - کاهش در میزان ولتاژ و مدت زمان برای دوره های زمانی کوتاه.

افزایش ناگهانی برق - افزایش ناگهانی و غیرمنتظره ولتاژ.

اضافه ولتاژ - ولتاژی که از حد طراحی بالایی خود بالاتر می رود.

کم ولتاژ - ولتاژی که به زیر حد مطلوب می رسد.

اعوجاج هارمونیک - سیگنال های الکتریکی نامطلوب ناشی از تغییرات ولتاژ و جریان در سیستم توزیع الکتریکی.

تداخل نویز - هرگونه سیگنال الکتریکی نامطلوب که سیگنال های مورد نظر را مخدوش یا تداخل کند.

نوسانات فرکانس - تغییرات کوتاه مدت در سطوح ولتاژ و جریان.

سوئیچینگ گذرا - قطع برق ناشی از تغییرات ناگهانی مدار.

یکپارچه در مقابل طراحی مدولار

طراحی اولیه دستگاه های یو پی اس یکپارچه بود. این نوع یو پی اس نسبتاً ارزان است، اما اجزاء مستقل هستند و هنگامی که نیازهای برق و نیاز به افزونگی تغییر می کند، دستگاه ها باید به صورت عمودی مقیاس شوند (مانند سرورهای رک). این نوع یو پی اس به همراه باتری 2 ولت 800 آمپر صبا خود، در مواقعی که آسیب ناشی از قطع یا قطع برق، خطر کم را به همراه دارد، گزینه خوبی است.

سیستم‌های UPS مدولار گران‌تر هستند، اما اجزای آن‌ها قابل تعویض هستند. این نوع یو پی اس را می توان به صورت افقی (مانند سرور تیغه ای) با وصل کردن زیرسیستم های اضافی در صورت نیاز، مقیاس بندی کرد. این نوع یو پی اس زمانی گزینه خوبی است که آسیب ناشی از قطع یا قطع برق با ریسک متوسط ​​تا زیاد همراه باشد.

هر دو نوع دستگاه UPS از اینورترها برای فراخوانی مدار تغذیه پشتیبان در هنگام قطع برق اولیه استفاده می کنند. برخی از طرح‌های مدولار شامل کنترل‌کننده‌های شارژ خورشیدی می‌شوند تا یک لایه اضافی از افزونگی را فراهم کنند و اطمینان حاصل کنند که همیشه جریان برق مداوم و فیلتر شده وجود دارد.

در ظاهر، منابع برق ماژولار UPS ممکن است گران‌تر به نظر برسند، اما زمانی که هزینه کل مالکیت (TCO) محاسبه می‌شود - از جمله سهولت تعمیر و نگهداری، فضای کوچک‌تر فضای کف و انعطاف‌پذیری کلی سیستم - یک رویکرد ماژولار بسیار قانع‌کننده می‌شود. .

هنگام تصمیم گیری در مورد نوع UPS برای خرید، مهم است که ابتدا درک کنید که چه سطح حفاظتی (و چه مقدار افزونگی) لازم است تا اطمینان حاصل شود که یک منبع حیاتی به طور مداوم تغذیه می شود. در حالی که سیستم‌های یکپارچه سنتی معمولاً هزینه اولیه کمتری دارند، خرید، نگهداری و تعمیر سیستم‌های UPS مدولار در طول چرخه عمر دستگاه هزینه کمتری دارند.

در نهایت، انتخاب خرید یک یو پی اس مناسب و باتری 6 ولت 200 آمپر صبا به عنوان باتری مناسب ان، به این بستگی دارد که چقدر انتظار می رود تقاضای برق در نوسان باشد و چقدر خطر آسیب مالی و اعتباری در صورت قطع برق وجود دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز