خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه مشترک؛

حفاظت و مدیریت منابع انرژی در شهرک‌های صنعتی قزوین وارد مرحله جدید شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۵۲۱

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مدیریت هوشمند انرژی برق در شهرک صنعتی کاسپین، در راستای حفاظت از منابع انرژی و استفاده از دانش‌بنیان‌ها در این حوزه انجام شد.

به گزارش ایلنا، رضا صفاری گفت: در سال «مهار تورم و رشد تولید» و در راستای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان با هدف حفاظت از منابع انرژی و نیز حمایت از صاحبان ایده و دانش‌آموختگان و تیم‌های فن‌آور فعال در این حوزه، تفاهم‌نامه همکاری با شهرک صنعتی کاسپین منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: این تفاهم‌نامه در زمینه نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناور در مدیریت هوشمند انرژی برق در شهرک‌های صنعتی، برای استقرار طرح بهینه‌سازی و متناسب‌سازی مصرف انرژی در صنایع کوچک با استفاده از راهکارهای مدیریت تجمیعی سمت تقاضا (DSM) در شهرک صنعتی کاسپین قزوین امضا و مبادله شد.

وی تصریح‌کرد: موضوع تفاهم‌نامه‌ها ایجاد هماهنگی و توسعه همکاری‌ها در راستای پیاده‌سازی طرح‌های بهینه‌سازی و متناسب‌سازی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی و نهادینه‌سازی افزایش بهره‌وری در حوزه انرژی با حمایت از حضور و فعالیت تیم‌های دانش بنیان و فن‌آور مدیریت هوشمند انرژی در شهرک صنعتی جهت آگاهی‌بخشی، آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی طرح‌های مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی و پایش نتایج آن است.

وی گفت: در فاز اول با آموزش نیروهای شاغل در صنایع و اجرای پروژه «فیدر تضمینی» در شهرک صنعتی معرفی شده از سوی شرکت شهرک‌ها، برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت مدیریت هوشمند مصرف برق در واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی به‌صورت هماهنگ صورت‌می‌گیرد.

صفاری بیان کرد: در فاز دوم، با توسعه بازار انرژی صرفه‌جویی شده واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی، واحد‌های فعال در این حوزه از مزایای مالی این همکاری بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: برای پیاده‌سازی و تثبیت عملکرد تیم‌های فن‌آور حوزه بهینه‌سازی و مصرف انرژی و استقلال عمل این تیم‌ها با هدف نهادینه‌سازی افزایش بهره‌وری واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک صنعتی در حوزه انرژی اقدام خواهد شد.

صفاری بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای این تفاهم‌نامه، حمایت از اجرای طرح و هماهنگی جهت تسهیل دریافت اطلاعات لازم در شهرک صنعتی با رعایت الزامات قانونی، جهت تدوین الگوی مناسب مصرف مشترکین در شهرک صنعتی منتخب و مقایسه عملکرد و هماهنگی و معرفی مجریان طرح به شرکت خدماتی و واحدهای صنعتی را متعهد شده‌است.

وی اضافه‌کرد: حمایت و همکاری در توسعه بازارهای انرژی صرفه‌جویی شده و بورس انرژی در فرآیند تأمین انرژی در شهرک صنعتی در چارچوب ضوابط و مقررات و حمایت از دستاوردها و معرفی به نهادهای متولی و حامی افزایش تولید ملی در چارچوب ضوابط و مقررات از دیگر تهعدات شرکت شهرک‌های صنعتی در این تفاهم‌نامه است.

صفاری گفت: همچنین شرکت خدماتی متعهد شده‌است که حمایت و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزش- ترویجی توسط مجریان طرح در شهرک صنعتی با موضوع بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در تقویم آموزشی صنایع در چارچوب ضوابط و مقررات و مقدورات و هماهنگی لازم با واحدهای صنعتی جهت اجرای مدیریت مصرف و بار الکتریکی در سطح شهرک صنعتی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای مدیران واحدهای صنعتی داخل شهرک صنعتی جهت اجرای پروژه فیدر تضمینی و حمایت و هماهنگی لازم برای ایجاد و توسعه مرکز نوآوری پلتفرمی در حوزه مدیریت بار الکتریکی و مدیریت مصرف انرژی توسط شرکت بانی در سطح شهرک صنعتی در چارچوب ضوابط و مقررات و مقدورات نیز از دیگر تعهدات شرکت خدماتی در چارچوب این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه توسط رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و محسن رضایی، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاسپین با مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت بهین انتخاب نوین یکتا (شرکت بانی) به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز