خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق استان خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از یک‌هزار ماینر غیرمجاز در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۵۴۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در سال جاری 45 مرکز استخراج رمز ارز غیرمجاز و یک‌هزار و 193 دستگاه استخراج غیرمجاز در حوزه توزیع برق قزوین شناسایی و جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایلنا، مسعود خواجه‌وند با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته حدود 14 هزار دستگاه ماینر در سطح استان کشف و ضبط شده است‌، ارزش ریالی انرژی مصرفی ماینرهای غیرقانونی کشف و ضبط شده را بالغ بر 25 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون مبلغی معادل 10 میلیارد و 500 میلیون تومان از این مبلغ وصول شده است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین مشکل استخراج رمز ارزها را شامل دو موضوع نصب دستگاه غیرمجاز و سرقت انرژی دانست و ادامه داد: در صورتی که دستگاه ماینری دارای مجوز و برگ سبز باشد، اما با انشعاب غیرمجاز استفاده شود، این امر خلاف قانون محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری تولید دستگاه ماینر توسط سازمان صنعت معدن تجارت استان، عنوان کرد: عده‌ای با سوء استفاده از این مجوز و به بهانه تست دستگاه، اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند، به‌طوریکه تنها در سال‌جاری، سه مرکز در قزوین شناسایی و دستگاه‌های غیرمجاز در آنجا جمع‌آوری شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز