خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

یک سوم انرژی بادی کشور در قزوین تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۳۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در حوزه انرژی‌های نو باتوجه به قرار گرفتن استان در کانال‌های بادی ظرفیت خوبی وجود دارد و قزوین با تولید ۱۶۷ مگاوات انرژی بادی یک سوم این نوع انرژی در کل کشور را تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مسعود خواجه‌وند گفت: با توجه به اینکه قزوین استانی مولد است حدود ۶۸ درصد برق استان در حوزه تولید مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: طرح‌های تشویقی و تخفیف در قبوض برای فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه اعمال می‌شود و در همین راستا سال گذشته ۴۹ میلیارد تومان در قبوض انواع مشترکین اعمال شد و امسال هم این طرح انجام می‌شود و هر مشترک حتی مشترکین پرمصرف به ازای یک کیلووات کاهش مصرف نسبت به سال گذشته دو هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: باتوجه به پتانسیل استان قزوین و قرار داشتن در کریدور بادی، ظرفیت افزایش تولید انرژی بادی استان تا ۵ هزار مگاوات وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته تفاهم نامه تولید ۳ هزار مگاوات انرژی بادی و خورشیدی شامل یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی و یک‌هزار و ۶۰۰ مگاوات انرژی بادی امضا شده است.

وی افزود: شهرک انرژی خورشیدی هم به مساحت ۷۸۰ هکتار در شهرستان بوئین زهرا راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز