خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توسعه بازار راسن:

کنترل باقی مانده سموم در کشمش برای توسعه صادرات ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۷۳۹

مدیرعامل شرکت توسعه بازار راسن گفت: یکی از مشکلات فعالین حوزه صنعت کشمش باقی‌مانده سموم در انگور و کشمش است که میزان صادرات را کاهش داده و برای خل این چالش نیازمند هم‌افزایی نهادهای متولی این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، عصر امروز با حضور مسئولین و صاحبان صنایع در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

مجتبی شهرام‌یار در این مراسم گفت: از سال ۹۴ در حوزه صادرات کشمش و مشتقات آن فعالیت داریم و کشورهای حساس و مهم مانند ژاپن و اتحادیه اروپا جزء مشتریان مستمر ما هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه بازار راسن ادامه داد: کشمش یکی از ارکان اقتصادی استان است، صادرات کشمش تیزابی و آفتابی در ۱۴۰۲ به میزان ۱۶ هزار تن بود که نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است، این درحالی است که صنعت کشمش در حال ارتقا است و آرام آرام داریم سهم خود از بازار کشمش را از دست می‌دهیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما باقی‌مانده سموم در انگور و کشمش ما است، نمی‌توانیم با اطمینان محصولات را به کشورهایی که باقی‌مانده سموم را کنترل می‌کنند صادر کنیم، بارها به موضوع پرداخته شده اما چالش ما فعالیت جزیره‌ای در این حوزه است.

این فعال اقتصادی استان تاکید کرد: برای رسیدن به نتیجه باید هم‌گرایی وجود داشته باشد و نیازمند عزم جدی در همه ارگان‌های ذی‌ربط هستیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۳۷ صادر کننده برتر استان قزوین در سال ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد که سه تن از آنها چهره‌های ملی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز