خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین خبرداد؛

راه‌اندازی شهرک تخصصی پخش کالا در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۷۶۹

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با تامین زیرساخت و احداث شهرک تخصصی پخش کالا می توان وضعیت توزیع و پخش را در استان ساماندهی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی رحمانی در جلسه تنظیم بازار که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بخشی از مشکلات بازار مرغ، مربوط به نحوه توزیع آن است و در این زمینه ساماندهی خودروهای فاقد مجوز حمل مرغ، باید تعیین تکلیف شوند.

وی بیان کرد: نظارت اداره تعزیرات و دستگاه های متولی از جمله سازمان صمت بر حوزه خدمات، به ویژه تعمیرگاه ها، مشاوران املاک، داروخانه‌ها و آموزشگاه‌ها باید تشدید شود زیرا تخلف این بخش بیشتر شده و نشان می دهد نظارت دقیق و کافی نیست.

رحمانی تصریح کرد: برخی اصناف در حوزه خدمات تعرفه خاصی ندارند لذا انتظار می رود نظارت بر کارخانه ها و عمده فروشی ها برای رعایت قیمت مصوب نیز بیشتر شود تا از تورم و نارضایتی جلوگیری شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد:اتاق اصناف وسازمان صمت بایستی به منظور کنترل و نظارت بر بازار طرح بهتری ایرائه کند تا نظارت ها با هدف کاهش تخلف صنفی، به ویژه گران فروشی در بخش خدمات بهتر شود.

رحمانی در خصوص وضعیت اجاره بهای واحدهای مسکونی نیز اظهارداشت: براساس مصوبه شورای عالی مسکن، افزایش اجاره بها بیشتر از ۲۰ درصد برای امسال مجاز نیست و مکانیزم نظارتی در این حوزه از سوی تعزیرات و دادستانی قزوین اجرا می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: نظارت ها و برخورد با متخلفان صنفی باید به گونه ای باشد که از تخلف پیشگیری کند.

رحمانی نظارت بیشتر در حوزه حمل و نقل خودروهای بار مرغ را به منظور پیشگیری از عرضه غیربهداشتی و خارج از ضوابط آن خواستار شد.

وی در ادامه از احداث شهرک تخصصی پخش کالا در قزوین خبر داد و اظهارداشت: با راه اندازی این شهرک و فراهم کردن زیرساخت‌های آن می‌توان برای ساماندهی پخش کالا در استان اقدام کرد.

عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت هم بر اقدامات پیشگیرانه قبل از تغییر قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: نباید بازار در زمان جابجایی قیمت‌ها رها شده و با روش برخورد بخواهیم آن را اصلاح کنیم.

در ادامه حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: در سال گذشته گران فروشی بیشترین تخلف واحد‌های صنفی بود که امسال این روند کاهش داشته است.

وی افزود: بیشترین تخلف بازار مربوط به گران فروشی به ویژه در حوزه کالا‌های اساسی برنج، روغن و گوشت قرمز است.

در این جلسه در خصوص مشکلات مربوط به توزیع و قیمت گذاری لاستیک خودرو از سوی نماینده اتحادیه نکاتی مطرح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز