خبرگزاری کار ایران

در راستای اجرای طرح کشاورزی قراردادی؛

۷۳۰ فقره قرداد با گندمکاران قزوین منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۵۳۸

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۷۳۰ فقره قرارداد با کشاورزان گندمکار این استان به منظور اجرای طرح کشاورزی قراردادی منعقد شده است.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند افزود: در سال زراعی جاری مقرر است تمام سطوح کشت گندم آبی استان به عنوان مهمترین محصول راهبردی تحت پوشش این طرح قرار گیرد که تاکنون نزدیک به ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در کشت قراردادی گندم آبی، کشاورزان به ازای هر تن محصول تحویلی به اداره غله و خدمات بازرگانی دولتی ایران مبلغ یک میلیون ریال به عنوان کمک کرایه حمل دریافت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: از دیگر مشوق‌های اجرای طرح الگوی کشت در کشت قراردادی، تخفیف حق بیمه مزارع و حمایت از تامین کودهای فسفاته و پتاسه است که در این برنامه کشاورزان ۵۰ درصد هزینه کودهای فسفاته و پتاسه را نقدا و الباقی در قالب تشریفات قانونی پس از تحویل محصول از حساب آنان کسر خواهد شد.

 این مسئول تاکید کرد: در سال زراعی جاری علاوه بر گندم، کشت قراردادی در محصولاتی مانند چغندر قند، ذرت شیرین، پنبه و کاملینا آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز