خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

کشت قراردادی محصولات راهبردی کشاورزی در قزوین توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۷۱۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه کشت قراردادی برای محصولات راهبردی کشاورزی در سال زراعی آینده در استان افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین گفت: مراکز خرید جهاد کشاورزی آماده تحویل  گندم و خرید گندم کشاورزان هستند و سیلوهای استان  ظرفیت ذخیره سازی پیش از  ۳۵۰ هزار تن غلات دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: اولویت جهاد کشاورزی تا پایان تابستان خرید تضمینی گندم بوده و آمادگی لازم برای ذخیره این محصول راهبردی را داریم.

وی عنوان کرد: تامین پول کافی برای پرداخت به موقع کشاورزان و همچنین تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی برای برداشت گندم از دیگر موارد حایز اهمیت است که باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

این مسئول بر توسعه روند کشت قراردادی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در کشت قراردادی کلزا چند شرکت تولیدکننده روغن در استان قزوین وجود دارد و می‌توانیم بین کلزاکاران و این شرکت‌ها قرارداد منعقد کنیم.

وی ادامه داد: در کشت چغندر قند نیز تاکنون برای یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار قرارداد منعقد شده که البته ظرفیت بیش از این مقدار بوده و باید تلاش کنیم این رقم افزایش یابد.

افلاطونی در خصوص برخورد با نانوایی‌های متخلف گفت: یک‌هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون از نانوایی‌ها صورت گرفته و با تشکیل ۱۰۱ پرونده تخلف ۹ واحد نیز پلمب شده‌اند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه هماهنگی شده در تخلف نانوایی‌ها صاحب پروانه کسب به تعزیرات معرفی شود، همچنین الزام شد که بازرسی و نظارت توسط اصناف و اتحادیه نانوایی‌ها نیز با قوت تداوم یابد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به شکایات مردمی و به منظور رفاه حال شهروندان تعیین تکلیف نانوایی‌های بربری و سنگک و شیف بندی و عدم تعطیلی آن‌ها در روز جمعه از دیگر مواردی است که باید در استان اجرایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز