خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد شهید کشور:

نویسندگان می‌توانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۹۳۰

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نویسندگان با قلم زدن در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا می‌توانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و شناخت و انس مردم را با شهیدان ارتقا دهند و انتقال‌دهند ارزش‌ها به آن‌ها باشند.

به گزارش ایلنا، سید محمدصادق هاشمی در همایش افتتاحیه دومین دوره آموزشی «نوقلمان حوزه ایثار و شهادت» گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به مقدس بودن قلم اشاره کرده و همین بیانگر اهمیت و مقدس بودن قلم است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: امروز در خدمت نویسندگانی هستیم که می‌خواهند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و فداکاری‌های آن‌ها در هشت سال دفاع مقدس بنویسند.

وی افزود: نویسندگان نوقلم در حوزه ایثار و شهادت در آغاز راهی هستند که ابتدا باید خودشان به شهدا برسند و سپس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نگاه و مسیر شهدا و فداکاری‌های آن‌ها در احیای ارزش‌های اسلام و اعتلای انقلاب اسلامی قلم بزنند.

این مسئول گفت: نویسنده حوزه ایثار و شهادت فرقی ندارد که در زمینه شعر، فیلم‌نامه و یا کتاب بنویسند بلکه مهم این است که با نیت و توسل به شهدا در میدان نویسندگی معرفی شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با کسب رضایت خداوند متعال وارد شده است.

وی افزود: انجام چنین کاری توفیق الهی و افتخار بزرگی است که نصیب نویسندگان حوزه ایثار و شهادت شده است، لذا باید قدر خودشان را بدانند و در این راستا همت کنند تا به هدف ارزشمندشان برسند و نویسندگان نوقلم باید ابتدا جایگاه، نگاه و مسیر شهدا را معرفی کنند و سپس مربی باشند و در تربیت هم‌نوعان خودشان تلاش کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: اکنون دشمنان اسلام در میدان تحریف ارزش‌ها ورود جدی کردند تا بتوانند مردم ایران را از شهدا و مسیر شهدا، انقلاب اسلامی و مکتب شیعه دور کرده و مردم را ناامید کنند.

هاشمی افزود: وظیفه نویسندگان نوقلم سنگین است چرا که با ثبت و ضبط خاطرات شهدا و ایثارگران می‌خواهند روحیه ایثار، فداکاری، شهادت، گذشت و شهادت را در جامعه ارتقا دهند لذا باید با تمسک به شهدا و کسب مهارت‌های نویسندگی در این عرصه موفق باشند.

وی بیان کرد: امروز جامعه نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است لذا باید با خلق آثاری در زمینه شهدا بتوانند این فرهنگ را در جامعه اشاعه دهند.

نویسندگان ۶ استان همجوارِ قزوین از جمله تهران بزرگ، شهرستان‌های استان تهران، البرز، قم، گیلان و همدان در این کارگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز