خبرگزاری کار ایران

مدیر موسسه فرهنگی سیمرغ سخن؛

400 شرکت کننده در جشنواره ملی سیمرغ سخن حضور یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۰۱۷

مدیر موسسه فرهنگی سیمرغ سخن گفت: بیش از۴۰۰ نفر از سراسر کشور در جشنواره ملی سیمرغ سخن شرکت کردند.

زهرا گروه‌ای‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره سیمرغ سخن گفت: مرحله اول جشنواره سیمرغ سخن به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در بخش‌های قصه گویی و مجری گری در سه ردده سنی خردسال، کودک و نوجوان برگزار شد.

مدیر موسسه فرهنگی سیمرغ سخن ادامه داد: در این دور از مسابقه شرکت کنندگان از شهرهای کرج، تهران، تاکستان، قزوین، اصفهان، گچساران، بهارستان، جیرفت، فارس، کرمان، ساری، مشهد، کاشان، مازندران، محمودآباد نمونه، یزد، شیراز، خراسان، اهواز، فردیس، زنجان، جهرم، آبیک، لرستان، چهارمحال و بختیاری، داراب، همدان، خرم آباد، ناصرآباد، نیشابور، سروستان، خمینی شهر، الموت، بیدستان، بجنورد، محمدیه، خراسان شمالی، خوزستان، ابهر، سیرجان، خرمدره، بوئین زهرا، گیلان، سیمرغ، سیاهکل، ترکمنچای، قائمشهر، ابرکوه، آذربایجان شرقی، اندیشه، اراک، پاکدشت، بندرعباس، بابک، مراغه، هرمزگان، خراسان رضوی، تبریز، کهگلویه و بویر احمد، آبادان، شهر صنعتی البرز، بابل، بافق، اقبالیه، سمنان، گلپایگان، بوشهر، ضیا اباد، سنقر کلیایی، بندر کنگان، جویبار، کرمانشاه، رفسنجان، یاسوج، جزیره کیش، خورهشت، کرفس، گیلان، مهرگان، اسلامشهر، رضوانشهر، الوند و آمل حضور داشتند.

وی عنوان کرد: تمامی اجراها توسط گروه داوری و هیئت بازبین بررسی و تحلیل شدند و برای تک تک شرکت کنندگان کارنامه سخنوری صادر شد.

گروه‌ای‌ها ادامه داد: نوع بیان، لحن و احساس در کلام، شفافیت و آمادگی اندام‌های گفتاری، تسلط بر موضوع، انتخاب داستان و موضوع مناسب و خلاقیت از جمله مواردی بودند که در داوری اجراها در این جشنواره مد نظر قرار داشت.

وی بیان کرد: منتخبین در این مرحله برای ورود به مرحله بعدی و اجرای حضوری آماده خواهند شد و منتخبین مرحله نخست، در مرحله دوم به میزبانی استان قزوین در تاریخ هجدهم تیرماه به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان با یکدیگر به رقابت حضوری خواهند پرداخت.

گروه‌ای‌ها گفت: این جشنواره توسط موسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دستگاه‌هایی همچون کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ، انجمن‌های شاهنامه خوانی و آموزش و پرورش  استان در راستای ترویج و اعتلای فرهنگ  سخنوری و تقویت فن بیان و همچنین آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز