خبرگزاری کار ایران

مدافع پیشین تیم ملی کره دستیار اشتیلیکه شد

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی به کادرفنی تیم ملی اضافه شد.

به گزارش ایلنا، اتحادیه فوتبال کره جنوبی (KFA) امروز (پنجشنبه)، چا دوری، مدافع پیشین تیم ملی کره جنوبی را به طور رسمی به کادر فنی اولی اشتیلیکه اضافه کرد. KFA با اعلام این موضوع خبر داد وی قرار است در تیم ملی به عنوان آنالیزور و استعدادیاب فعالیت کند. چا دوری تا پایان مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در کنار تیم ملی کره جنوبی خواهد بود و طرفین پس از آن برای تمدید قرارداد احتمالی با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

اتحادیه فوتبال کره جنوبی اعلام کرده که لی یونگ سو، مدیر فنی تیم ملی، چا دوری را پس از مشورتی که با اشتیلیکه داشته، برای حضور در کادرفنی کره پیشنهاد داده است. لی یونگ سو در این باره گفت: دوری تجربیات بالایی دارد و از آنجایی که متولد آلمان است و به زبان آلمانی کاملاً آشناست، می‌تواند رابط خوبی بین اشتیلیکه و بازیکنان تیم باشد.

مدافع پیشین بایرلورکوزن، ماینتس و اینتراخت فرانکفورت 76 بازی ملی با پیراهن کره جنوبی در کارنامه‌اش به ثبت رسیده و سابقه حضور با این تیم در جام‌های جهانی 2002 و 2006 را دارد. او ماه مارس سال گذشته از بازی‌های رده ملی خداحافظی کرد.

چا دوری که دوره‌های مربیگری را در کشور آلمان دنبال می‌کند، روز گذشته به سئول بازگشت و قرار است عصر امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری حضور پیدا کند و پاسخگوی رسانه‌ها در خصوص پست جدیدش در تیم ملی کره جنوبی باشد.

کره‌جنوبی در حال حاضر در رده سوم جدول رده‌بندی گروه A مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه است. شاگردان اشتیلیکه در دو دیدار اخیرشان پیش از اینکه یک بر صفر مغلوب ایران شوند، 3 بر 2 از سد قطر گذشته بودند.

 

کد خبر : ۴۲۳۰۸۱