خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه نمایشگاه گردشگری مطرح شد؛

از سفرای خارجی می‌خواهیم پیام‌های "با احتیاط به ایران سفر کنید یا سفر نکنید" را از روی سایت‌های خود بردارند

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۱۵۱

معاون گردشگری گفت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا امنیت خاطر برای گردشگران خارجی ایجاد شود. از سفرا نیز درخواست می‌کنیم تا پیام‌های با احتیاط به ایران سفر کنید یا سفر نکنید را از روی سایت‌های سفارتخانه‌های خود بردارند و آن را تبدیل به پیامی برای سفر به ایران بکنند. سلامت و رضایت مهمانانی که به ایران سفر می‌کنند، دغدغه تک تک ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی صبح امروز (23 بهمن ماه) با حضور سفرا، استانداران، فعالان گردشگری و صنایع‌دستی، نمایندگان کشورهای دوست و مستقر در تهران و روسای موسسات بین‌المللی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

ولی‌اله تیموری (معاون گردشگری کشور) با اشاره به آنکه این نمایشگاه در ایام چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود، گفت: اینجا جا دارد تا یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای عزیز را گرامی بداریم. ما فعالان گردشگری و صنایع‌دستی گردهم آمده‌ایم تا یکبار دیگر تاکید کنیم که گردشگری ابزاری برای صلح بر گفتگو و همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها و جوامع بشری است که در سطح بین‌الملل و در سطح داخلی محقق می‌شود.

او ادامه داد: ما گردهم آمدیم تا اعلام کنیم ابعاد گردشگری براساس جامعه اسلامی ما مهم است و ابعاد انسانی و فرهنگی آ‌ن برای ما اهمیت دارد. تعامل انسان با انسان با چنین رویکردهایی محقق می‌شود و گردشگری در جایگاه اسلامی مانند حبیب‌اله است. تفاوت‌های ظاهری میهمان و میزبان آنها را از هم دور نمی‌کند چراکه مانند یک جاذبه گردشگری ابزاری برای نزدیکی و شناخت بیشتر ملت‌ها خواهد بود.

تیموری با اشاره به آنکه امسال در شرایطی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را برگزار می‌کنیم که صنعت گردشگری روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشته، گفت: اتفاقاتی را تجربه کردیم و سخت و دشوار بود که رشد 52 درصدی گردشگری طی سال گذشته را کند کرد. شاید این امر مانع تحقق دوباره رکورد دومین رشد مسیر جهانی گردشگری ایران شود اما ظرفیت‌های گردشگری ایران آنقدر بالاست که این وقایع نتوانست رشد ما را متوقف کند. به نحوی که در 10 ماه گذشته شاهد رشد 19.75 درصدی میزان گردشگران ورودی بودیم.

او تصریح کرد:‌ امسال در شرایطی گردهم آمدیم که مصصم‌تر از همیشه به گردشگری کشور چشم دوخته‌ایم و حضور حدود هزار شرکت ارائه‌کننده گردشگری و صنایع‌دستی بیانگر عزم و اراده مصمم خانواده بزرگ گردشگری است، درحالیکه گردشگری بین‌المللی تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته امسال شاهد حضور بیش از 40 کشور خارجی در نمایشگاه گردشگری هستیم که بیانگر رقابت‌پذیری ایران در حوزه گردشگری است. حضور استانداران و فرمانداران در نمایشگاه گردشگری نیز بیانگر آن است که امروز گردشگری دغدغه ملی است و کشور می‌تواند آن را به عنوان مزیت مطلق برای توسعه اقتصادی و اجتماعی درنظر گیرد.

معاون گردشگری ادامه داد: بیش از 20 مورد رونمایی از اقدامات استان‌ها در حوزه گردشگری انجام خواهد شد و 16 کارگاه آموزشی تخصصی در چهار روز نمایشگاه برگزار می‌شود.

تیموری خطاب به سفرا و نماینگان شرکت‌های خارجی نیز گفت: نگاه ما به گردشگری انسان‌محور و تعالی‌بخش است در چنین نگاهی گردشگر مانند یک مهمان مورد محبت و کرامت خانواده ایرانی قرار می‌گیرد. امنیت و ایمنی تک تک گردشگران که به عنوان مهمان وارد ایران می‌شوند، امنیت خودمان است. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا این امنیت خاطر ایجاد شود. از سفرا نیز درخواست می‌کنیم تا پیام‌های با احتیاط به ایران سفر کنید یا سفر نکنید را از روی سایت‌های سفارتخانه‌های خود بردارند و آن را تبدیل به پیامی برای سفر به ایران بکنند. سلامت و رضایت مهمانانی که به ایران سفر می‌کنند، دغدغه تک تک ماست.

این مراسم با صحبت‌های علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی) ادامه یافت. او گفت: صنعت گردشگری ابعادی فراتر از بعد اقتصادی دارد که ابعادی اجتماعی و فرهنگی در آن مطرح است. در واقع یکی از کارکردهای گردشگری انتقال فرهنگ‌ها و معرفی آن است که به ایجاد مودت بین کشورها کمک است و ابعادی از توسعه را رقم می‌زند و در کنار آن ابعاد اقتصادی نیز شکل می‌گیرد.

او تصریح کرد: گردشگری با چرخش فرهنگ‌ها و معرفی آ‌نها به یکدیگر موجب رونق می‌شود و ارتقای بشری را به همراه دارد. در این میان میراث ملموس و ناملموس جایگا ه خاص خود را دارند و ایجاد صلح و مودت بین کشورها را برقرار می‌کنند و در این میان گردشگری کارکردهایی فراتر از کارکردهای اقتصادی دارد.

مونسان با اشاره به آنکه برای معرفی داشته‌هایمان باید از گردشگری استفاده کنیم، گفت: در این میان شغل ایجاد می‌شود و ابعاد اقتصادی نیز شکل می‌گیرد همچنین میراثمان را باید پاس داریم و دستاوردهای بشری را منتقل کنیم. در کشور ما حوزه گردشگری مورد اهمیت قرار گرفته و رییس جمهور توجه ویژه‌ای به این حوزه دارد. ایران دارای تنوع اقلیم و آب و هوای بسیار زیادی است و جاذبه‌های گردشگری ما نیز در این داشته‌ها نهفته است هرچند برخی مواقع اتفاقاتی می‌افتد که تاثیرات منفی در حوزه گردشگری می‌گذارد اما می‌توان از این حوادث عبور کرد و دریچه جدید به روی گردشگر گشود.

وزیر میراث فرهنگی و گشردشگری و صنایع دستی با اشاره به آنکه این احتمال می‌رود که برخی از این وقایع به موضوعات سیاسی تبدیل شوند، گفت: برخی از این حوادث سوءاستفاده می‌کنند و آن را بیش از آنچه باید نشان می‌دهند. حادثه هواپیمای اوکراینی برای ملت و قلب ما تاسف‌بار بود و ما می‌توانیم آن را در حد خود حادثه ببینیم و امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته روند رو به رشد گردشگری ادامه یابد.

مونسان در ادامه از تکمیل سند اقدام ملی گردشگری تا ابتدای تابستان سال آینده خبر داد و گفت: امیدوار هستیم تا به ثمر رسیدن این مهم تا بتواینم روند گردشگری را آنچنان که باید توسعه بخشیم و به ثمر رسانیم و شاهد رشد آن باشیم. در این میان هنرمندان صنعتگر بخشی از افتخارات ما هستند و آفریده‌های آنها موجب تعجب و جلب نظر گردشگران خارجی می‌شود. این دست‌آفریده‌ها هویت کشور ما هستند و شاهد افزایش کیفیت تولید آنها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز