خبرگزاری کار ایران

با حضور مونسان انجام شد؛

رونمایی از تابلوی سرو آزادی به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۰۸۲

مراسم گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور تعدادی از معاونان و مدیران سازمان میراث‌فرهنگی و جمع کثیری از کارکنان این سازمان، جانبازان و ایثارگران به‌همت مرکز بسیج سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت مردم و رزمندگان در سالروز آزادسازی خرمشهر با اجرای نمایش، قرائت شعر ، خاطره‌گویی و ... گرامی داشته شد.

همچنین در این مراسم، تابلوی سرو آزادی توسط  مونسان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شد.

سرهنگ حسن اکبری فرمانده مرکز مقاومت بسیج سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم در سخنانی گفت: «آزادسازی خرمشهر حاصل مقاومت مثال زدنی مردم و رزمندگان بود که با امداد الهی تحقق یافت.»

او افزود: «به لطف خدا و به همت رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس با مقاومت جانانه مردم و رزمندگان، کشور حفظ شد و دشمن اجازه حضور و تصرف در خاک ایران را نیافت.»

سرهنگ اکبری گفت: «آزادسازی خرمشهر ثابت کرد که هیچ کشوری و هیچ قدرتی توانایی تجاوز به ایران اسلامی را ندارد و این روحیه مقاومت تا کنون حفظ شده است.»

فرمانده مرکز مقاومت بسیج سازمان میراث فرهنگی در ادامه صحبت های خود با اشاره به ضرورت تداوم مقاومت افزود: «امروز نیز در جنگ اقتصادی هستیم و ضرورت دارد تا مقاومت همچنان ادامه داشته باشد.»

در پایان این مراسم، تابلوی سرو آزادی با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.

عبدالمجید شریف زاده، رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در باره این اثر هنری گفت: «تابلوی سرو آزادی به همت پژوهشکده هنرهای سنتی توسط اسدی یکی از هنرمندان صنایع دستی تهیه شده و در کارگاه کاشی و سفال به اجرا درآمده است.»

او افزود: «این اثر هنری الهام گرفته از گنبد مسجد خرمشهر است که نشان دهنده مقاومت و ایستادگی مردم و رزمندگان در دفاع از این شهر است.»

شریف زاده خاطرنشان کرد: «همچنین در دو طرف این تابلو نقش گل مرغ کار شده که نشان دهنده بازگشت امید و سرزندگی و نشاط در خرمشهر است.»

او افزود: «این اثر هنری در ابعاد ۸۰ *۱۴۰ با  ۲۸ کاشی ۲۰*۲۰ در کارگاه سفال وسرامیک پژوهشکده هنرهای سنتی به سرپرستی سهیلا نقی زاده ساخته شده است . این اثر از سه بخش تشکیل شده ؛ بخش بزرگتر آن با تاکید بیشتر در مرکز، با نقشی از سرو بعنوان نماد مقاومت ، ایستادگی و سر افرازی در مقابل دشمنان طراحی شده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز