خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه قرآن مطرح کرد؛

سه میلیون بازدید از طرح ۱۴۵۲ قرآنی در فضای مجازی/ هدف رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآنی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۶۸۸

مدیر شبکه قرآن با بیان اینکه سامانه، سایت و اپلیکیشن طرح ۱۴۵۲ قرآنی در فضای مجازی سه میلیون بار بازدید داشته است، گفت: یکی از اهداف این طرف رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن در ایران است.

به گزارش ایلنا، محسن عرفاتی (مدیر شبکه قرآن) عصر سه‌شنبه هفت اسفندماه در نشست خبری اختتامیه برنامه تلویزیونی طرح ملی حفظ قرآن کریم‌ بشارت ۱۴۵۲درساختمان شبکه قرآن صدا و‌سیما درباره این طرح گفت: این طرح در ابتدا از سال ۱۳۸۶ متولد و بشارت ۱۴۴۱ نام گرفت و امسال نیز دوازدهمین سالی است که این طرح برگزار می‌شود.

مدیر شبکه قرآن در ادامه بیان کرد: هر ساله این طرح یک‌سوره از قرآن را رویکرد اصلی خود قرار می‌داد از این رو با گذشت هر سال این طرح گسترده‌تر اجرا شد و اکنون رادیو و تلویزیون نیز در این طرح فعال هستند. طرح بشارت۱۴۵۲ از ابتدای سال شروع شده اما امسال دارای تفاوت‌هایی است. همچنین باید گفت که این طرح در سال ۹۷ سه بار به عنوان یک طرح فراگیر اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این مدت سامانه، سایت و اپلیکیشن طرح ۱۴۵۲ قرآنی در فضای مجازی فعالیت داشته‌ و بر همین اساس سه میلیون بار از آن بازدید به عمل آمده است.

عرفاتی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب خواستند هدف طولانی مدتی را دنبال کنیم تا در ادامه ۱۰ میلیون حافظ قرآن در ایران داشته باشیم، گفت: جز سی قرآن برای شروع این طرح تعیین شده و کشف استعدادها ازدیگر اهداف این طرح است و قرار است به دنبال آن بسیاری از نخبگان قرآنی از این طرح انتخاب شوند.

وی افزود: در سال آینده ساختار برنامه‌های طرح بشارت تغییر کرده و خلاقیت بیشتری خواهد داشت تا به نوعی مخاطبان بیشتری را نیز آن را دنبال کنند. البته امسال نیز همه شبکه‌های تلویزیونی در طول روز‌ ساعاتی را برای پخش برنامه‌های مربوط ‌به این طرح اختصاص داده‌اند و‌ می‌توان گفت که همه شبکه‌های تلویزیونی درگیر این طرح بودند.

مدیر شبکه قرآن با اشاره به اینکه در سال ۹۷ اپلیکیشنی برای این طرح تولید شد و خیلی از دانش آموزان و علاقمندان توانستند با کمک این طرح جز سی را حفظ کنند، گفت: یکی‌ از راه‌های ارتباطی علاقمندان با مسئولان این طرح پیامک بود، آخرین آماری که امروز به ما رسیده نشان می‌دهد که بیش از ۱۶میلیون پیامک برای طرح بشارت ارسال شده است.

عرفاتی با تاکید بر اینکه هنوز مسابقه حفظ انجام نشده، بیان کرد: این معرفی در روز نهم اسفند و در اختتامیه طرح برنده مسابقه معرفی انجام خواهد شد.

وی‌ در پایان گفت: هر نهاد و‌ وزارت خانه‌ای عضو شورای‌ توسعه فرهنگ قرآن بوده است، امسال درگیر این طرح شد‌. به همین خاطر نمی‌توان گفت کدام نهاد‌ها با این طرح همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز