خبرگزاری کار ایران

امروز با حضور معاون رئیس جمهور؛

لوح ثبت جهانی منبت آباده اهدا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۱۰۵

در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور، لوح ثبت جهانی منبت آباده اهدا می‌شود.

به گزارش ایلنا، در مراسمی با حضور علی اصغر مونسان (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)، عنایت اله رحیمی (استاندار فارس)، غدا هیجاوی (رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی) و دیگر مسئولان کشوری و استانی لوح شهر جهانی منبت آباده اهدا می‌شود.

مصیب امیری (مدیر کل میراث فرهنگی فارس) با بیان این خبر اظهار کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته و اعلام شورای جهانی صنایع دستی در آذر ماه ۹۷، شهر آباده از استان فارس به عنوان شهر جهانی منبت ثبت شد و لوح این دستاورد بزرگ در جشن مردمی روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه جاری اهدا خواهد شد.

او افزود: منبت از آباده ابداع و تولید شده و به همین دلیل منحصر به فرد است و در طرح و نقش، نوع و  انجام کار نظیر ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان فارس دارای صنایع دستی فاخر، اصیل و شناخته شده‌ای است که هر یک به نوبه خود می‌توانند بیانگر فرهنگ غنی مردم فارس در کشور و جهان باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در پایان از حمایت و همراهی معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون و همکاران معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، استاندار فارس و معاونین ایشان، نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، اتحادیه صنایع دستی استان، معاون و همکاران صنایع دستی فارس، مسئول میراث فرهنگی، شهردار ، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی فارس، صنعتگران، هنرمندان و مردم  هنردوست شهر آباده در رقم خوردن این رویداد مهم تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز