خبرگزاری کار ایران

کمپین داوطلبین میراث جهانی دعوت به همکاری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۴۹۰

کمپین داوطلبین میراث جهانی در راستای حفاظت و ارتقای سایت‌های میراث جهانی از تمامی نهادها و موسسات علاقمند دعوت به همکاری می‌کند. این کمپین زیر نظر یونسکو برگزار شده و قرار است با همکاری کمیته هماهنگی خدمات داوطلبانه بین المللی (CCIVS) به اجرا گذاشته شود.

به گزارش ایلنا؛ کمپین داوطلبین میراث جهانی نخستین بار در سال ۲۰۰۸ به منظور تشویق جوانان جهت به عهده گرفتن فعالیت‌های اصلی و اجرای نقش فعال در حفاظت و ارتقاء سایت‌های میراث جهانی شکل گرفت و در طول ده سال گذشته فعالیت‌های متعددی در این زمینه انجام داده است. در این برنامه کمپ‌های فعال به وسیله نهادهای جوان یا موسسات در همکاری با سایر ذینفعان و شرکا برنامه ریزی شده که همگی با هم جهت حفاظت از سایت‌های میراث جهانی فعالیت می‌کنند.

درحال حاضر کمپین داوطلبین میراث جهانی ۲۰۱۹ برای پایبندی بیشتر نهادها طی یک فرآیند چرخه‌ای دو ساله اجرا می‌شود. دوره دوساله به منظور تسهیل روند فرآیند داوطلبی، کمک به سازمان‌ها در بهبود کیفیت، پایداری و ارتقاء پروژه‌ها و همچنین همکاری قوی‌تر میان همگان و ذیمدخلان است. درحال حاضر چرخه دوساله فعلی ۲۰۱۸ـ۲۰۱۹ و چرخه دوساله بعدی ۲۰۲۰ـ ۲۰۲۱ است.

داوطلبین برای درخواست پذیرش به این کمپین می‌توانند از طریق لینک https://form.jotformeu.com/۸۲۷۵۳۳۲۵۲۹۳۶۱  اقدام به تکمیل فرم آنلاین کنند و تا نیمه شب سیزدهم ژانویه ۲۰۱۹ (به وقت پاریس) فرصت دارند برای ثبت پروژه پیشنهادی خود اقدام کنند.

این درحالی است که ویژگی پروژه‌ها باید در ارتباط با میراث جهانی ثبت شده و یا در لیست میراث پیشنهادی برای ثبت جهانی باشند، حداقل تعداد روزهای پروژه (به استثنای روزهای ورود و خروج) ۱۰ روز است.

همچنین اعضای گروه برای مدت ۱۰ روز باید ثابت باشند، در حالت ایده آل باید از ۱۵ ژوئن شروع و در ۱۵ دسامبر پایان یابد. تا حدامکان باید با مشارکت داوطلبان بین المللی باشد. باید شامل فعالیت‌های آگاهی بخشی عملی و مهارت مربوط به سایت‌های میراث جهانی در محل باشد. جزئیات برنامه باید با مشاوره با مدیران سایت و مقامات محلی تهیه شود. باید شامل فعالیت‌های آموزشی مهارت‌های عملی بوده و انعکاسی از دغدغه‌های سایت میراث جهانی باشد. باید جامعه را در راستای عمق بخشی به آگاهیشان در مورد دغدغه‌های میراث جهانی و ابتکارات داوطلبان میرا جهانی درگیر کند و در نهایت لازم است به برابری جنسیتی شرکت کنندگان (تعداد مساوی مرد و زن در حالت ایده آل) و تنوع جغرافیایی احترام بگذارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از جدول زمانبندی به سایت http://whc.unesco.prg/en/news/۱۹۰۵ مراجعه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز