خبرگزاری کار ایران

تالار رودکی میزبان «چند شب دونوازی» می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۴۳

آخرین برنامه از مجموعه کنسرت‌های «چند شب» در سال 97 روزهای 25 و 26 دی در قالب مجموعه برنامه‌های «چند شب دونوازی» میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی می‌شود.

به گزارش ایلنا، آخرین برنامه از مجموعه کنسرت‌های «چند شب» در سال 97 روزهای 25 و 26 دی در قالب مجموعه برنامه‌های «چند شب دونوازی» میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی می‌شود. 

افشین معصومی (مدیر برگزاری مجموعه کنسرت‌های «چند شب») با اشاره به جزییات دهمین دوره این پروژه که به اجرای «چند شب دونوازی» اختصاص دارد، گفت: پروژه «چند شب دونوازى» نگاهى بر طراحى دونوازى براى دو ساز ملودیک ایرانى دارد. این برنامه طراحى و تنظیمى براى یک دونوازى ٢٠ دقیقه‌اى میان دو ساز است که به نوعی متفاوت از دیگر نوع‌هاى تکرارى خود است. در دونوازى‌هاى رایج شاهد همنشینى گاهاً بداهه و یا سوال و جوابى به مانند ساز و آواز هستیم ولى در این چند شبِ پیش رو سعى داریم دونوازى‌هایى از پیش طراحى شده را براى مخاطبان جدى موسیقی ایرانى ارائه کنیم.

معصومی در معرفی هنرمندان مجموعه برنامه‌های «چند شب دونوازی» بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مژگان حسینی نوازنده قانون، سپنتا حامدی‌نژاد نوازنده تار، عماد حنیفه نوازنده تار، پوریا فرجی نوازنده سنتور، پویان عطایی نوازنده سنتور، حمید خوانساری نوازنده عود، نوا سلیمانی نوازنده عود، حسین اینانلو نوازنده سه‌تار، مجید مولانیا نوازنده تار، صابر سوری نوازنده عود، مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه و امین گلستانی نوازنده عود روزهای سه‌شنبه 25 و چهارشنبه 26 دی به اجرای برنامه می‌پردازند. 

او افزود: این برنامه آخرین دور از مجموعه کنسرت‌هاى چندشب است که در سال ٩٧ برگزار خواهد شد و امید داریم در سال ٩٨ شاهد انتشار آن‌چه تاکنون در این چند شب‌ها به صورت صوتى و حرفه‌اى ضبط شده، باشیم. به هر صورت مجموعه کنسرت‌هاى چند شب بیانگر رویکرد، بیان و اندیشه نسل چهارم موسیقى ایرانى است که  در آن آثار بیش از 114 هنرمند برگزیده موسیقی ایران طی 28 شب اجرا  ثبت و ضبط شده‌اند و بدون تردید می‌تواند مقیاس و میزانی برای آیندگان باشد. پروژه‌ای که به اعتقاد من  فقط با همدلی نسل چهارم موسیقی صورت گرفت. 

دهمین دوره مجموعه کنسرت‌های «چند شب» با عنوان «چند شب دونوازی» به همت موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» روزهای سه‌شنبه 25 و چهارشنبه 26 دی در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از روز شنبه هشتم دی می برای تهیه بلیت به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز