خبرگزاری کار ایران

آیت الله محسن غرویان مطرح کرد:

صداوسیما اختلاف افکنی را کنار بگذارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۱۷۳

استاد حوزه علمیه قم معتقد است که برنامه‌های تخریبی صدا و سیما نه تنها به نفع نظام نیست بلکه باعث ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود .

آیت الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن انتقاد از برنامه‌های صدا وسیما در جهت تخریب دولت با بیان اینکه تضعیف دولت، تضعیف ملت است، گفت: صدا و سیما  به عنوان یک رسانه ملی، باید اختلاف افکنی را کنار بگذارد، این دولت برآمده از رای ملت است و به این دلیل، تضعیف« دولت»، تضعیف «ملت» است و اگر رسانه ملی بخواهد دولت را تضعیف کند، در حقیقت در برابر رای ملت ایستاده است.

این مدرس حوزه علمیه قم در ادامه گفت: البته در رسانه ملی هم افراد و تصمیم‌گیران مختلفی حضور دارند که برخی موافق و برخی دیگر هم مخالف دولت هستند، اما برخی افراد ذی نفوذ در برخی از برنامه‌های رسانه ملی ‌حرکت‌های تخریبی را انجام می‌دهند که البته با آنکه اکثریتی که به این دولت رای داده‌اند توجهی به این موضوع ندارند، اما این برنامه‌ها به هرحال تاثیرات منفی خودش را بر برخی اقشار جامعه خواهد گذاشت.

غرویان با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی که صدا و سیما پخش می‌کند باید با معیار وحدت و انسجام سنجیده شود، گفت:‌ باید دید نتیجه این برنامه‌ها آیا موجب ایجاد وحدت و همدلی مردم است یا باعث تفرقه و جدایی بین آحاد جامعه و همچنین دولت و ملت خواهد شد که اگر این چنین باشد اینگونه برنامه‌ها به نفع نظام، مردم و کشور نخواهد بود، ما باید به وحدت و انسجام نزدیک شویم و نقش اساسی را در این زمینه، رسانه ملی باید برعهده بگیرد.

وی به ایجاد بی‌اعتمادی و حضور کمرنگ مردم در عرصه سیاست به عنوان یکی از اصلی‌ترین نتایج مخرب این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم به حکومت و نظام بی‌اعتماد شوند و احساس کنند که بین نهادها، سازمان‌ها و مسئولان نظام اختلاف و کشمکش وجود دارد و خود بزرگان به یکدیگر اعتماد نمی‌کنند، مردم هم انگیزه و رغبت خودشان را برای حضور در انتخابات از دست می‌دهند.

غرویان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی رسانه ملی، اختلاف‌افکنی کند، مردم اعتمادشان را به رسانه داخلی از دست می‌دهند و به رسانه‌های خارجی روی می‌آورند و بیشتر از آنها استفاده کرده و به آنها اعتماد می‌کنند، بنابریان برای جلب اعتماد عمومی، صدا و سیما باید اختلاف افکنی را کنار بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز