خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه ستاد استانی و شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۹۰۱

جلسه ستاد استانی و شورای سیاستگذاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رییس جشنواره بیست و پنجم در این جلسه با تاکید بر اینکه جامعه به نشاط اجتماعی نیاز دارد و باید با تولید آثار فرهنگی و هنری نشاط و شادی را برای مردم به ارمغان بیاوریم، گفت: حضور هنرمندان از کشورهای مختلف در این جشنواره، تبادل فرهنگ‌ها و اندیشه‌ها را در پی خواهد داشت و در کنار این موارد گردشگری هم توسعه خواهد یافت.

علیرضا درویش‌نژاد با تاکید بر اینکه نکته مهم در برگزاری این جشنواره جلب مشارکت مردم است، اظهار کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی دنیا به دنبال این هستند که شادی و نشاط را در جامعه ایرانی کم رنگ کند، اما باید ثابت کنیم دشواری‌های اقتصادی و معیشتی نمی‌تواند نشاط را از مردم ما بگیرد.

وی افزود: امسال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بیست و پنج ساله می‌شود، برای برگزاری شایسته جشنواره کمیته‌های اجرایی شکل گرفته و رایزنی با دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره انجام شده است.

درویش‌نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم این جشنواره هم آبرویی برای همدان باشد و هم آبرویی برای ایران.

مشاور و قائم مقام دبیر جشنواره هم در این جلسه تئاتر را یکی از مظاهر تمدنی دانست و با تاکید بر برگزاری جشنواره تئاتر برای کودکان و نوجوانان، گفت: به دلیل حسن نیت و حسن همدلی مسئولان استان همدان در برگزاری این جشنواره قدردانی می‌کنم.

اردشیر صالح‌پور با بیان اینکه جشنواره با حضور برجسته‌ترین گروه‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد، گفت: هنرمندانی از چهار قاره جهان در ایام برگزاری جشنواره به همدان خواهند آمد.

صالح‌پور با تاکید بر بهجت‌افزایی و ایجاد روحیه نشاط در برنامه‌های هنری، تصریح کرد: جشنواره تئاتر را به عنوان پروژه نمی‌بینیم؛ ما به امر فرهنگ به عنوان یک پروسه نگاه می‌کنیم.

قائم مقام دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه ابتکار و ابداع این جشنواره توسط همدان اتفاق افتاد، ادامه داد: اگر جامعه‌ای بخواهد رشد حقیقی خود را پیدا کند باید به دو نهاد مادران و کودکان توجه کند. این جشنواره در کشور تنها پایلوت تئاتر کودک و نوجوان و یکی از بزرگترین جشنواره‌های آسیا در این حوزه است.

صالح‌پور خاطرنشان کرد: امسال جشن بیست و پنج سالگی جشنواره و جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار خواهد شد و همه ما باید در کنار هم برای برگزاری یک جشن ملی و بزرگ آماده شویم.

در ادامه دبیر جشنواره در خصوص روند اجرایی برنامه‌ها توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های جشنواره از چندماه گذشته انجام شده و اکنون وارد فاز اجرایی جشنواره شده‌ایم.

مریم کاظمی با بیان اینکه در بحث ستادی کارهایی که مسئول آن هستیم در حال اجراست، افزود: بحث‌های نهایی با گروه‌ها، دعوت از میهمانان ویژه و اخذ ویزا برای هنرمندان خارجی در حال انجام است.

کاظمی افزود: الان کمتر از یک ماه به شروع جشنواره مانده است. کار ها از مرحله تئوری و تصمیم و ایده فراتر رفته و در مرحله اجرا هستیم. این جلسه برای هماهنگی مدیران اجرایی است. مرحله پایانی و نهایی را پیش می‌بریم.

دبیر جشنواره بیست و پنجم با تاکید بر شعار جشنواره «کودک و حقوق اجتماعی»، گفت: در نظر داریم از نماینده یونیسف و از هنرمندان برجسته‌ای برای حضور در جشنواره دعوت خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هم در ادامه جلسه با تاکید بر اینکه همدان دارای پیشینه غنی و ظرفیت فرهنگی زیادی است و رویدادی که در این استان برگزار می‌شود باید در خور شان همدان باشد، گفت: خوشبختانه امسال همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و میزبان رویدادهای تاثیرگذار بین‌المللی هستیم.

سعید شاهرخی افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از این رویدادهاست که به دلیل مخاطب خاص آن که کودک و نوجوان هستند، دارای اهمیتی خاص است.

شاهرخی با بیان اینکه برای برگزاری این جشنواره برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده، گفت: همه دستگاه‌های استان برای برگزاری این جشنواره باید پای کار بیایند.

وی شعار جشنواره را، عنوان قابل توجه ک زیبایی دانست و گفت: با توجه به اهمیت حقوق شهروندی، ضروری است که این مفاهیم از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود.

در ادامه جلسه احکام اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره که توسط معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء رسیده است، اعطا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز