خبرگزاری کار ایران

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

معرفی هیات بازخوانی و انتخاب طرح‌ها و متون بخش خردسال

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۰۷۶

آناهیتا غنی‌زاده، منصور خلج و افسانه زمانی بازخوانی و انتخاب طرح‌ها و متون بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را بر عهده گرفتند.

به گزارش ایلنا، هیات سه نفره متشکل از آناهیتا غنی‌زاده، منصور خلج و افسانه زمانی خوانش و انتخاب نمایشنامه‌ها و طرح‌های رسیده به بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان امسال را بر عهده گرفتند.

آناهیتا غنی‌زاده، مدرس، کارگردان و پژوهشگر تئاتر که آثاری چون «لاکی عجق وجق»، «اسب و سیب و بهار»، «سه تابلو مریم»، «زیبای بی‌اعتنا» و .. را کارگردانی کرده، در حال حاضر نمایش «شازده کوچولو» را در تالار هنر تهران روی صحنه دارد. او مدیر مسئول آکادمی هنری راما است و پژوهش‌های متعددی در زمینه تئاتر خلاق برای کودکان و نوجوانان دارد.

منصور خلج، مدرس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر در رزومه فعالیت هنری خود  کارگردانی نمایش‌های متعددی چون «ماهی سیاه کوچولو»، «گفت‌وگوی فراریان»، «سه ماهی»، «جاری مثل جویبار»، «هد هد»، «خشایار»، «حقیقت مرد دانا»، «چه کسی به چشم پسرک»، «توکا در قفس» و... را دارد . این پژوهشگر تئاتر بیش از 20 اثر مکتوب پژوهشی در زمینه درام‌نویسی، تاریخ هنر، صحنه‌پردازی و سینما به چاپ رسانده است.

افسانه زمانی، طراح،  نمایشگر و کارگردان شناخته شده نمایش عروسکی که نمایش‌های «حسن کچل»، «وقتی نخودی غول می‌شود»، «چاله»، «مضرات دخانیات»، «تنهایی»، «دختران باغ‌های قالی»، «ملی» و «سه بچه خوک» و... را کارگردانی کرده است، این روزها نمایش «ترنج» را در مرکز تولید تئاتر کانون روی صحنه دارد. 

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی با میزبانی استان همدان در پاییز سال 97 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز