خبرگزاری کار ایران

ارزیابان اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت از جنگل‌های هیرکانی بازدید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۸۰

نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی کمیته کارشناسی پرونده جنگل‌های هیرکانی با هدف آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، پیش از ورود ارزیابان کمیته بین‌المللی حفاظت از طبیعت (iucn) با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی، مدیران ملی پایگاه‌های جنگل‌های هیرکانی و معاونان میراث فرهنگی 4 استان مازندران، گیلان، سمنان و گلستان و کارشناسان مربوطه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی کشور) در این نشست به اهمیت جنگل‌های هیرکانی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های زنده دنیا اشاره کرد و حفاظت از آن را امری ضروری دانست و گفت: جنگل‌های هیرکانی یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های زنده محسوب می‌شود که دارای گونه‌های جانوری و گیاهی ارزشمندی است.

او گفت: از همین رو، بسیار اهمیت دارد که حفاظت و مدیریت آن در چارچوب ضوابط جهانی و مطابق با استانداردهای یونسکو باشد.

طالبیان در این نشست برنامه‌ریزی برای سایت‌های پیشنهادی چهار استان (مازندران، گیلان، گلستان و سمنان) را پیش از ورود ارزیابان یونسکو بسیار جدی عنوان کرد. او گفت: باتوجه به اینکه پرونده هیرکانی در اجلاس آذربایجان برگزار می‌شود تمام موارد فنی پرونده باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته و بدون کوچکترین نقصی ارائه شود.

به گفته معاون میراث فرهنگی کشور، آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در چهار استان و برنامه‌ریزی برای تعیین محل پایگاه‌ها پیش از ورود ارزیابان اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (iucn) باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

در این نشست که معاونان میراث فرهنگی چهار استان مازندران، گیلان، سمنان و گلستان هم حضور داشتند، طالبیان خواستار همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر معاونان میراث فرهنگی با مدیران ملی پایگاه‌های جنگل‌های هیرکانی شد.

او ایجاد وحدت رویه میان دستگاه‌ها را امری ضروری دانست و ادامه داد: برای آنکه پرونده به نتیجه موفقی دست پیدا کند لازم است که میان دستگاه‌های مختلف همکاری و وحدت رویه وجود داشته باشد. این درحالی است که جلسات با جوامع و مدیران محلی یکی از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

طالبیان همچنین به کنترل میدانی نقشه‌ها با طبیعت، مکان‌یابی تابلوهای معرفی و اینفوگرافی و تعیین محل نصب بنچ مارک‌ها(کنترل میدانی) بر روی زمین و نقشه و آموزش و توانمندسازی جوامع و مدیران محلی را از دیگر موضوعاتی دانست که باید پیش از ورود ارزیابان مورد توجه قرار گیرد.

 ارزیابان اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت اوایل مهرماه سال جاری برای بازدید از جنگل‌های هیرکانی به ایران سفر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز