خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشی محمد لقمانی در سالگرد درگذشت هنرمند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۳۱

نمایشگاه «آشفته رقص» شامل آثار زنده‌یاد محمد لقمانی در سالگرد درگذشت این هنرمند پنجشنبه 31 خردادماه ساعت 16در گالری آما افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «آشفته رقص» که به نوعی خودنگاره‌های پایانی عمر محمد لقمانی (مانی) است به مناسبت اولین سالگرد درگذشت این هنرمند 31 خرداد تا ششم تیرماه در گالری آما واقع در شهرک غرب، بلوار فرحزادی، میدان کتاب، خیابان کوهستان، شماره 8 برگزار می‌شود.

محمد لقمانی (مانی) هنرمند نقاش، شاعر و نوازنده پیانو صبح چهارشنبه اول تیرماه سال 96 در سن 46 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت و پنجشنبه اولین روز تابستان در قطعه هنرمندان با اهالی هنر و دوستانش خداحافظی کرد. او به تازگی مراحل درمانی پیوند کلیه را پشت سر گذاشته بود و تا آخرین ساعت زندگی با امید و انگیزه‌ای عجیب به تألیف آخرین کتابش، تدارک یک نمایشگاه انفرادی تازه و دیگر کارهای هنری ادامه می داد.

مانی اگر چه اهل قیل و قال‌های معمول نبود اما هنرمند پرکاری محسوب می‌شد. برای معرفی نقاشی پروژه‌های تحقیقی و عملی زیادی داشت. از جمله در اواخر دهه 70 در یک نمایشگاه پژوهشی سنگین و جامع، نمونه‌ای از سبک‌های رایج نقاشی را با اجراهایی دقیق و کامل در فرهنگسرای خاوران به نمایش گذاشت. از تهیه کنندگان اصلی بیانیه هنرمندان «معشوقی» بود. شاگردان بسیاری تربیت کرد و در چند سال گذشته گروه هنری «نبش کاخ» را برای حمایت هنرمندان جوان و مستعد پایه‌گذاری کرد. گروهی که در طول دو سال فعالیت، با حمایت تعدادی از هنرمندان پیشکسوت توانست بیش از 15 نمایشگاه برگزار کند.

مانی علاوه بر نقاشی به فیلمسازی می‌پرداخت. مستند "هنر مرگ" و کارگردانی فیلم بلند سینمایی "طعم خاکستر" از آثار به یادماندنی اوست. در نواختن تار و سه تار شیوه‌ای شیرین و پرشور داشت و عموماً علاقه‌ای ویژه به فلسفه هنر نشان می‌داد تا حدی که این رشته را در مقطع دکترا پیگیری کرد.

هنرمندی که هنر و صداقت و شرافتش را هرگز به شعار و ثروت و شهرت نفروخت. روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز