خبرگزاری کار ایران

مونسان در خوانسار:

گردشگران ورودی به سفیران گردشگری ایران تبدیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۵۴۶

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی گفت: هر گردشگری که به ایران سفر کرده به سفیر ایران تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان امروز در آیین افتتاح فاز یک دهکده گردشگری گلستان‌کوه در شهرستان خوانسار افزود: این یک پروژه بزرگ است که می‌تواند به رونق گردشگری در خوانسار کمک کند و امیدواریم فازهای بعدی و نهایی این پروژه در سفر هیئت دولت به استان اصفهان به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

در این مراسم که سیدحسن شفعتی (فرماندار خوانسار)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول خواجه‌کریمی (امام‌جمعه این شهرستان)، فریدون الله‌یاری (مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان) و جمعی از مسئولان ملی و استانی نیز حضور داشتند، مونسان بر تأمین زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان تأکید کرد.

او اظهار کرد: صنعت گردشگری به اقتصاد سوم دنیا تبدیل شده و به‌واسطه هوشمندسازی پیش‌بینی می‌شود بسیاری از صنایع و حوزه‌های مختلف اقتصادی جایگاه خود را از دست بدهند اما آنچه همه اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند این است که صنعت گردشگری به‌صورت فزاینده رشد خواهد داشت.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود که صنعت گردشگری در سال‌های آینده از رتبه سوم به رتبه دوم و حتی رتبه اول اقتصادی ارتقا یابد؛ از این‌رو کشورهای مختلف توسعه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به‌عنوان یک منبع بزرگ درآمد موردتوجه قرار گرفته است.

مونسان گفت: دو بخش در حوزه گردشگری یعنی بخش اقتصادی و بخش فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه ایران بزرگ پر است از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی‌تاریخی که می‌تواند ارزآوری بسیار زیادی از این حوزه نصیب کشور کمک کند.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: کشور ما بیش از ۵۰ سال است که با خشک‌سالی روبه‌رو است و سایر صنایع نیز با مشکلاتی ممکن است روبه‌رو باشند ازاین‌رو تنها راه برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی توجه به گردشگری است و همگان اذعان دارند آنچه می‌تواند به رونق اقتصادی کمک کند صنعت گردشگری است. رشد ایجاد اشتغال در این صنعت ۲.۵ برابر بیشتر است از طرفی نیز با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیونی می‌توان در صنعت گردشگری یک شغل ایجاد کرد.

او ادامه داد: در نوروز امسال شاهد گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی بودیم به‌گونه‌ای که در محروم‌ترین استان‌های کشور نیز در نوروز امسال فعالان صنعت گردشگری از محل گردشگری کسب درآمد کردند.

او افزود: به‌طور حتم موضوع گردشگری می‌تواند به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند، ضمن این‌که گردشگری به دیپلماسی عمومی کشور نیز کمک می‌کند و می‌تواند باعث تقویت ارتباطات ایران با سایر کشورها شود.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: نمونه موفق صنعت گردشگری و درآمدزایی از طریق این صنعت، عباس برزگر در بوانات استان فارس است که توانسته از این طریق به درآمدزایی بسیار خوبی دست پیدا کند و موجب رونق منطقه بوانات در استان فارس شده است.

او گفت: یکی دیگر از نتایج مهم رونق صنعت گردشگری مهاجرت معکوس روستاییان است به‌گونه‌ای که در برخی روستاها رونق این صنعت توانسته علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان باعث مهاجرت معکوس آنها نیز شود.

او در ادامه به موضوع گردشگری حلال اشاره کرد و گفت: موضوع گردشگری حلال را باید کشورهایی دنبال کنند که غیراسلامی هستند. در کشور ما و کشورهای اسلامی تمام بخش‌های گردشگری حلال است، کما این‌که عمده گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند گردشگران فرهنگی هستند و نکته جالب اینجاست که هر گردشگری که به ایران سفر کرده به سفیر ایران تبدیل شده چراکه رفتارهای خوب و اسلامی ایران را دیده و خودبه‌خود به سفیر گردشگری ایران تبدیل شده است.

مونسان به زیبایی‌های خوانسار و ظرفیت‌های این شهر در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی اشاره کرد و گفت: خوانسار شهر علم و عالمان است که کنار طبیعت بکر و جاذبه‌های زیبا می‌تواند به‌عنوان یک مقصد مهم در گردشگری نقش ایفا کند و این ظرفیت‌های می‌تواند به افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک کند. از طریق توجه به صنعت گردشگری می‌توان به درآمدزایی و اشتغال آفرینی در این شهرستان بیش‌ازپیش کمک کرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به اهمیت ایجاد شغل در کشور با بیان این‌که بیکاری ام‌الفساد است، افزود: امروز هیچ عبادتی بالاتر از ایجاد شغل در کشور بخصوص برای جوانان نیست و همه باید تلاش کنیم از طرق مختلف از جمله از طریق توجه به صنعت گردشگری بتوانیم به اشتغال‌زایی و درآمدزایی کمک کنیم.

او در پایان با قدردانی از سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی دهکده گردشگری گلستان‌کوه خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی برای ایجاد این دهکده انجام شده که جای قدردانی دارد و امیدوارم بخش‌های دیگر این پروژه نیز به‌زودی تکمیل شود و شاهد افتتاح نهایی این دهکده زیبا باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول خواجه‌کریمی، امام‌جمعه شهرستان خوانسار نیز در این مراسم گفت: در هیچ دینی به‌اندازه دین اسلام و در هیچ کتاب آسمانی به‌اندازه قرآن کریم به موضوع گردشگری و سیاحت پرداخته نشده است و این نشان‌دهنده اهمیت سیاحت و سفر در دین مبین اسلام است.

او افزود: در کتب فقهی شیعه نیز موضوع سفر به‌طور جدی موردتوجه قرار گرفته است اما باید توجه داشت که منظور از گردشگری و سیاحت، گردشگری اسلامی و سفر توأم با تفکر و اندیشه است.

او افزود: گردشگری ما باید به‌گونه‌ای باشد که وقتی گردشگری اروپایی به کشور ما سفر می‌کند علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری به دانش و معرفت او نیز افزوده شود.

امام‌جمعه خوانسار ادامه داد: خوشبختانه ایران اسلامی سرشار از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی است که باید با توجه به این ظرفیت‌ها، موضوع گردشگری در بستر اسلامی رو به جلو حرکت کند.

سیدحسن شفعتی فرماندار خوانسار نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این دهکده گردشگری گفت: شهرستان خوانسار دارای آثار تاریخی ارزشمندی است که نگهداری این ابنیه تاریخی نیازمند اعتبارات ویژه است لذا از آقای مونسان درخواست داریم تا با تخصیص اعتبارات موردنیاز بتوانیم این ابنیه تاریخی را حفظ کنیم.

او از بوم‌گردی به‌عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خوانسار نام برد و افزود: خوشبختانه این موضوع در سال‌های اخیر در خوانسار رونق گرفته و می‌تواند به تأمین زیرساخت‌های گردشگری و رونق این صنعت در فصول مختلف سال در خوانسار کمک کند.

فرماندار خوانسار در ادامه با اشاره به این‌که این شهرستان ۳۵هزار نفر جمعیت دارد افزود: در فصول مختلف سال دو تا سه‌برابر جمعیت خوانسار به‌عنوان گردشگر به این شهرستان سفر می‌کنند لذا توجه به تأمین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مناسب به گردشگران می‌تواند به افزایش ماندگاری گردشگران و درآمدزایی بیشتر و ایجاد شغل در این شهرستان کمک کند.

فضل‌الله جواهری سرمایه‌گذار دهکده گردشگری گلستان‌کوه نیز در این مراسم گفت: من با عشق به کشورم این کار را انجام داده‌ام و در این کار به‌دنبال سود نبودم بلکه هدفم ایجاد رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال است.

او افزود: افتتاح این دهکده گردشگری می‌تواند باعث تحول و رونق خوانسار شود و به افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز