خبرگزاری کار ایران

مونسان:

جایگاه گردشگری را باید در کشور ارتقا دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۷۳۰

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی گفت: امیدوارم سال ۹۷، سال پرخیر و برکتی برای مردم باشد و حوزه گردشگری برخوردارتر شود و رونق بیشتری پیدا کند.

به‌گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان در دیدار نوروزی با فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری ضمن تشکر از تمام بخش‌های حوزه گردشگری برای همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم که جایگاه گردشگری در کشور را ارتقا دهیم. با وجود صحبت‌هایی که مسئولان ارشد درباره حوزه گردشگری دارند اما متأسفانه متناسب با ظرفیت‌های کشور به این حوزه توجه نمی‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم جایگاه گردشگری در کشور را ارتقا دهیم باید نقش گردشگری در اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال را پررنگ‌تر کنیم. با توجه به این دو موضوع می‌توان اهداف مدنظر در حوزه گردشگری را محقق کرد و جایگاه این حوزه را ارتقا داد.

او افزود: در صنعت به ازای حداقل ۵۰۰میلیون می‌توان یک شغل ایجاد کرد اما در حوزه گردشگری می‌توان با ۵۰ تا ۶۰میلیون تومان اشتغال ارزان ایجاد کرد. اگر یک‌دهم حمایتی که از بخش صنعت و کشاورزی صورت می‌گیرد از حوزه گردشگری صورت می‌گرفت شاهد ارتقای این حوزه می‌بودیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: بسیار تلاش کردم تا در دولت این مسئله را جا بیندازم که گردشگری می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور ایفا کنند. این موج اکنون ایجاد شده و نقش سازمان میراث‌فرهنگی و حوزه گردشگری پررنگ‌تر شده است.

او با اشاره به اختصاص ۲۰‌درصد از ۱۲هزار میلیارد تومان از طرح اشتغال روستایی به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این نشان‌ می‌دهد که این مسئله که در هیئت دولت نیز جا افتاده که گردشگری می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کشور ایفا کند.

مونسان خاطرنشان کرد: امسال در طرح اشتغال فراگیر ۲۰۰ تا ۲۵۰هزار شغل به بخش مسکن محول شده و پس از آن سازمان میراث‌فرهنگی با سهم اشتغال ۱۷۳هزار شغل در جایگاه دوم قرار گرفته است. این نشان‌ می‌دهد که جایگاه گردشگری در دولت مهم‌تر شده است. باید این مسئله جا بیفتد که با توجه به کمبود آب و مشکلات حوزه صنعت، بخش خدمات و حوزه گردشگری می‌تواند به ایجاد درآمد و شغل کمک بزرگی بکند.

او بیان کرد: ما جلسات بسیار زیادی با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلفی برگزار کردیم تا نگاه‌ها به حوزه گردشگری تلطیف شود و این ذهنیت کم‌رنگ شود که ورود گردشگر به کشور بر روی فرهنگ مردم ما تأثیر می‌گذارد و این موضوع مطرح شود که فرهنگ ما به جای تأثیرپذیری از سایر کشورهابر سایر کشور‌ها تأثیر می‌گذارد. هر گردشگر خارجی که به کشور وارد می‌شود بعد از برگشتن به کشور خود مُبلّغ کشور می‌شود و به کاهش ایران‌هراسی کمک می‌کند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جزو دو دستگاه آخر از نظر بودجه است، گفت: متأسفانه این سازمان برای تبلیغات خارجی و حضور در نمایشگاه‌های خارجی با مشکلات اعتباری مواجه است.

او افزود: امیدوارم طرح اشتغال فراگیر مسیر خوبی برای رونق حوزه گردشگری باشد و با تحقق آن گردشگری با شتاب بیشتری به جلو برود.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه خروج گردشگر از کشور پدیده عجیب و غیرطبیعی نیست بیان کرد: با بررسی سایر کشور‌ها می‌توان متوجه شد که خروج گردشگر از کشور امری طبیعی‌ است. ما معتقدیم که با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور میزان گردشگر ورودی به کشور بسیار پایین است و باید کاری کرد که تورهای ورودی به ایران بیشتر شود، این به معنی این نیست که خروج گردشگر از کشور را محدود کنیم.

او پیشنهاد کرد که اتاق فکری از جامعه هتلداران شکل بگیرد و از هر جامعه‌ای ۲ نماینده حضور پیدا کنند. امیدوارم این اتاق فکر به زودی شکل داده شود زیرا بسیار به پیشبرد امور گردشگری کشور کمک می‌کند.

در ادامه این دیدار که با حضور محمد‌ محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد، اعضای جامعه هتلداران مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند و به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز