خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

بازی‌سازان را شاغل یا هنرمند نمی‌دانند

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۶۹

حسن کریمی قدوسی از عدم پشرفت در مسئله بیمه بازی‌سازان خبر داد و گفت: مشکل بیمه برای بازی‌سازان حل نشده است چراکه بخش بیمه هنرمندان، بازی‌سازان را به عنوان هنرمند نمی‌پذیرند و به دلیل محدودیت بودجه اقدام به بیمه شاغلان این صنعت نمی‌کنند.

حسن کریمی قدوسی (مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلات بازی‌سازان ایرانی گفت: حدود 10 سال است که صنعت گیم وارد کشور ایران شده و همچنان این صنعت که از صنایع سودآور دنیا محسوب می‌شود در ایران جانیفتاده است؛ همین مسئله باعث شده تا قشر فعال در این صنعت یعنی بازی‌سازان مشکلات بسیار زیادی داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: تصور عمومی این است که بازی‌سازی اصلا کار پیچیده‌ای نیست و شغل محسوب نمی‌شود و فعالان این صنف شاغل نیستند. برای رفع مشکلات موجود در این حوزه نیاز به فرهنگسازی وجود دارد؛ البته باید صبور بود چراکه جا افتادن صنعت گیم و بازی‌سازی در ایران نیاز به زمان دارد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه مشکل بیمه برای بازی‌سازان حل نشده است، اظهار داشت: در حوزه بیمه بازی‌سازان هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. بیمه بازی‌سازان به بخشی از وزارت ارشاد با عنوان بیمه هنرمندان ارجاع داده می‌شود که در این بخش از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بازی‌سازان را به عنوان هنرمند پذیرش نمی‌‎کنند و از طرفی دیگر به دلیل مشکل محدودیت بودجه نمی‌توانند بازی‌ساز را بیمه کنند؛ همین مسئله باعث شده تا بازی‌سازان مشکلات زیادی داشته باشند.

وی با اشاره به مشکل مالیاتی بازی‌سازان تصریح کرد: میزان زیادی از مشکل مالیات برای بازی‌سازان کشور از طریق موسسه فرهنگی تک منظوره و حق موسسات دانش بنیانی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازی‌سازان اعطا می‌کند، حل شده است و در حال پیگیری هستیم تا تمامی مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز