خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

لزوم انصاف در داوری‌های جشنواره فجر/امیدواری برای نگاه بدون تبعیض به فیلم‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۸۳۲

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تماشای فیلم‌های جشن دلتنگی، سوءتفاهم،لاتاری و مغزهای کوچک زنگ زده در جشنواره امسال خبر داد.

فاطمه ذوالقدر (نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به روند برگزاری سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: امسال استقبال خوبی از جشنواره فیلم فجر شده است و ما شاهد فیلم‌های خوب با موضوعات متفاوت بودیم. من امسال فیلم‌های جشن دلتنگی، سوءتفاهم، لاتاری و مغزهای کوچک زنگ زده را تماشا کردم.این چهار فیلم از زاویه‌ای مختلف به مشکلات جامعه و خانواده‌ها پرداخته و موفق بودند.

ذوالقدر ادامه داد: لاتاری نیز به مسئله قاچاق انسان پرداخته بود و فیلم سوءتفاهم  موضوعی داشت که می‌تواند مخاطبان خاص خود را داشته باشد و به نظرم جشن دلتنگی و لاتاری همینطور مغزهای کوچک در میان فیلم‌های که دیدم مخاطبان بیشتری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه داوران باید کارشناسی به فیلم‌ها توجه کنند تا مشکلات سالهای گذشته به وجود نیاید، افزود: در میان فیلم‌هایی که دیدم برخی از آنها همچون فیلم جشن دلتنگی با هزینه شخصی ساخته شده و قابل تقدیر است. از هیئت داوران انتظار می‌رود که به‌صورت مساوی به فیلم‌ها توجه کنند و بین فیلمی که یک ارگان یا نهاد ساخته است و فیلم‌های که با بودجه شخصی ساخته شده است، تفاوت نگذارند و همه فیلم‌ها را به یک چشم ببینند و نظر کارشناسی و داوری خود را بدون هیچ جهت‌گیری اعلام کنند و هیچ تبعیضی نباشد.

ذوالقدر ادامه داد: روند برگزاری سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر تا امروز مثبت بوده است. امیدوارم تا پایان نیز همین روند ادامه داشته باشد و عملکرد داوران و مراسم اختتامیه نیز به شکلی باشد که ناراحتی و دلخوری به وجود  نیاید تا به سینما لطمه بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز