خبرگزاری کار ایران

«نوستالژی‌نامه» میلانی رونمایی می‌شود+صوت

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۳۵۳

آلبوم موسیقی «نوستالژی‌نامه» اثر فرزاد میلانی، پنجشنبه ۱۶ شهریور در «شهرکتاب دانشگاه» رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، آلبوم «نوستالژی نامه» دومین اثر فرزاد میلانی است که در ادامه­‌ی کارهای"موسیقی تلفیقی" او پس از آلبوم بدون کلام «آکاردئون» راهی بازار می‌شود.

قطعات آلبوم «نوستالژی نامه» که پیش­تر در چند اجرای زنده­ این هنرمند اجرا شده‌اند، هشت تصنیف و ترانه­ محلی قدیمی ایرانی هستند که گاه کاملاً متفاوت با فضای اصلی آثار، از نو آهنگسازی و تنظیم شده­‌اند و در برخی قطعات پیوندی نوین بین سیر ملودی­‌های ایرانی و فرم‌های هارمونیک و متریک غربی می­‌توان شنید. «شانه»، «آمد نوبهار»، «عقرب زلف»، «بارون بارونه»، «دختر بویر احمدی» و «دل دیوانه» از قطعات این مجموعه هستند.

«آکاردئون» اولین آلبوم این آهنگساز که در سال ۱۳۹۱ توسط انتشارات «آواخورشید - بتهوون» منتشر شد مجموعه­­‌ای بی‌­کلام با فضایی آوانگارد در موسیقی فیوژن-مقامی است که میلانی در تلفیق موسیقی ایرانی - شرقی با تم‌ها و هارمونی‌های غربی با برداشتی پیشرو از سبک‌های کلاسیک، جَز و راک، برای شنونده ایرانی و غیرایرانی فرمی تازه از موسیقی شرقی ارائه ‌می­‌کند.

«نوستالژی نامه» مجموعه‌ای است با تنظیم اکوستیک، که تولیدش از سال ۹۱ پس از انتشار «آکاردئون» آغاز شد و ضبط آن در چند کشور انجام شده است.

در این اثر، فرزاد میلانی آهنگسازی، تنظیم، نوازندگی پیانو، آکاردئون و خوانندگی قطعات را به عهده دارد. نوازندگانی از کشورهای اِستونی، پِرو، تایوان و ایران در این آلبوم ساز نواخته‌­اند. از نوازندگان ایرانی این آلبوم می‌توان به آرش میتویی (نوازنده گیتار رزُوفونیک، گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک)، صدا سُدیفی (نوازنده قانون) و استیو آوانسیان (نوازنده درامز) اشاره کرد.

این آلبوم که توسط انتشارات موسیقی «رهگذر هفت اقلیم» منتشر شده است، روز پنج‌شنبه – ۱۶شهریور ‌ماه۱۳۹۶، از ساعت ۱۸:۳۰ همراه با اجرای تعدادی از قطعات، در شهر کتاب دانشگاه رونمایی می‌شود.

 قطعه "شانه" از آلبوم «نوستالژی نامه» را می‌توانید در ادامه بشنوید:

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز