خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت غلامحسین صدری افشار در سرای کتاب

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۳۷۹

گرامیداشت غلامحسین صدری افشار از سلسله نشست‌های عصر کتاب است که به همراه رونمایی از کتاب «زندگینامه علمی دانشمندان اسلامی» در سرای کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، ششمین برنامه عصر کتاب به مناسبت گرامی‌داشت غلامحسین صدری افشار، فرهنگ‌نویس و مترجم با حضور تعدادی از فرهیختگان و اهل قلم چهارشنبه (۲۹ دی ماه) در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

غلامحسین صدری افشار، فرهنگ‌نویس و مترجم نامبردار سال ۱۳۱۳در ارومیه متولد شد. وی بعد از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه به سمت مشاغل گوناگونی رفت و درنهایت به حوزه فرهنگ کشیده شد.

 صدری افشار انتشار آثارش را از سال ۱۳۲۷ در تبریز آغاز کرد. کار فرهنگ‌‏نویسى را از سال ۱۳۴۵ در بنیاد فرهنگ ایران با فیش‏‌نویسى مخزن‏‌الادویه آغاز کرد و تا به امروز ادامه داده، ویراستارى، ترجمه، تألیف و نشر کتاب‏‌هاى متعددى را به وسیله افراد دیگر موجب شده‌است.

کتاب‌های «فرهنگ مترجم»، «فرهنگ زبانزدها»، «واژه‌نامه فنی»، «فرهنگ معاصر فارسی»، «فرهنگ فارسی اعلام»، «فرهنگ معاصر کوچک فارسی»، «فرهنگ فارسی دوجلدی»، «فرهنگ‌نامه فارسی سه‌جلدی» ازجمله آثار منتشر شده از غلامحسین صدری افشار است.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند ساعت ۱۵ به نشانی خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منهای یک، سالن سرای کتاب مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز