خبرگزاری کار ایران

پیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان طرح عیدانه کتاب؛

37 میلیارد و 968 میلیون ریال کتاب فروش رفت/ 7 میلیارد و 593 میلیون ریال تخفیف استفاده شد

درحالی که تنها یک روز از طرح «عیدانه کتاب» باقی مانده است، کتابفروشی‌های شهرستان توانستند فروش بیشتری از کتابفروشی‌های تهران داشته باشند.

به گزارش ایلنا، با باقی ماندن تنها یک روز از طرح عیدانه کتاب، 244 هزار و 379 نسخه کتاب از سوی 88 هزار و 826  نفر خریداری شده است. در این طرح، استان اصفهان با 59 کتابفروشی فعال خود توانست تاکنون با بیش از  16 هزار خریدار در صدر پرفروش‌ترین استان براساس خریدار قرار بگیرد و استان تهران با 86 کتابفروشی توانست با بیش از 11 هزار خریدار، رتبه دوم پرفروش‌ترین استان‌ها براساس خریدار را به خود اختصاص دهد. همچنین، استان خراسان رضوی با مشارکت 31 کتابفروشی و 8 هزار و 976 خریدار، رتبه سوم طرح عیدانه کتاب را از آن خود کرد.

کتابفروشی‌های «مهرگان» از استان اصفهان، کتابفروشی«فرازمند رشت» از استان رشت و کتابفروشی «شهر کتاب» از استان لرستان به ترتیب با 2318، 1664 و 1657 خریدار درصدر پرفروش‌ترین کتابفروشی طرح «عیدانه کتاب» براساس خریدار قرار گرفته‌اند و هیچ کدام از کتابفروشی‌های استان تهران نتوانستند در بین ده کتابفروشی پرفروش این طرح قرار بگیرند.

همچنین کتاب‌های «بیشعوری» از انتشارات« تیسا»، کتاب« شازده کوچولو» از انتشارات «نگاه»، کتاب «سمفونی مردگان» از انتشارات «ققنوس»، کتاب «مناجات الصالحین (ارتباط با خدا)» از انتشارات «آیین دانش»، کتاب «رساله حقوق» از انتشارات «سرایی»، کتاب «دعاهای حضرت فاطمه زهراء (ع) "با ترجمه"» از انتشارات «ندای کوثر» و کتاب «چرا باید بسم الله بگوییم؟ و 4 سوال دیگر: آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان» از انتشارات «بوستان فدک» از پرفروش‌ترین کتاب‌های طرح عیدانه کتاب شناخته شده‌اند.

در طرح« عیدانه کتاب» برخی کتابفروشی‌ها، کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشند با 20 درصد تخفیف به خریداران می‌فروشند، موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

همچنین به گزارش خبرنگار ایلنا، مبلغ فروش کتاب در طرح عیدانه‌ی کتاب تا امروز (14 فروردین‌ماه)  37 میلیارد و 968 میلیون ریال و میزان تخفیف مورد استفاده نیز 7 میلیارد و 593 میلیون ریال بوده است.

کد خبر : ۳۵۸۰۲۰