خبرگزاری کار ایران

ِتجلیل از نامزدهای جشنواره فیلم فجر؛

ایوبی هیچ توصیه‌ای به داوران نداشتم/ روزی می‌گویند چرا دخالت می‌کنید و زمانی می‌گویند چرا نه؟!

حجت الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) در مراسم تجلیل از نامزدهای سی‌وچهارمین جشنواره دهه فجر اطمینان داد که به هیچیک از داوران جشنواره‌ توصیه‌ای نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله ایوبی عصر امروز (۲۰ بهمن ماه) در مراسم تجلیل از نامزدهای جشنواره فیلم فجر با تشکر از زحمات تمامی کسانی که در پی روزهای گذشته در جشنواره حضور داشتند؛ گفت: ما چند روز باشکوهی را گذراندیم و همه اتفاقات خوشایند و ناخوشایندی که رخ داد؛ نشان از عظمت سینمای ایران بود و همه ما باید این اتفاقات را به فال نیک بگیریم.

وی با تشکر از محمد حیدری؛ مدیران جشنواره و اهالی رسانه گفت: جشنواره فیلم فجر مجموعه‌ای از اتفاقات است که نامزد شدن و گرفتن سیمرغ فقط یکی از این اتفاقات است. اتفاق بزرگتر این است که فیلم‌های امسال دیده شده و نوید سال باشکوهی را در سال آینده برای سینمای ایران می‌توانیم داشته باشیم.

ایوبی افزود: صف‌ها و استقبالی که مردم از فیلم‌ها در جشنواره داشته‌اند خستگی را از تن ما به‌در کرد و به نظر من حتی اگر سینما نباشد مردم دهه فجر را احساس نمی‌کنند.

رییس سازمان سینمایی با تشکر از همه داوران گفت: داورانی که امسال در جشنواره حضور داشتند افراد با دانش و مهمی در سینمای ایران هستند و کسانی که می‌گویند داوران تحت تاثیر مدیران دولتی و رییس سازمان سینمایی هستند بی‌انصافی می‌کنند و این حرف توهین به داوران است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ توصیه‌ای به داوران نداشته؛ گفت: من فقط یکبار به یکی از داوران تلفن کردم و یک توصیه کردم و گفتم عدالت عدالت عدالت و هیچ توصیه‌ای دیگری نکردم و هیچ حرفی جز این با داوران نداشتم.

ایوبی ادامه داد: روزی به ما می‌گویند چرا در روند داوری و جشنواره فیلم فجر دخالت نمی‌کنید و روزی می‌گویند چرا دخالت می‌کنید؛ ما سرانجام نمی‌دانیم آیا باید دخالت کنیم یا دخالت نکنیم.

ایوبی تاکید کرد: امسال جشنواره خوبی برگزار شد و یکی از نکات مثبت این جشنوارهآاغاز شدن برنامه‌ها سر ساعت و نظم در برنامه‌ها بود.

در ادامه برنامه از نامزدهای بخش‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

کد خبر : ۳۴۵۸۰۰