خبرگزاری کار ایران

«ردیف موسیقی ایرانی برای عود» رونمایی می شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۷۶۶

شنبه 28 شهریور‌ماه، آلبوم موسیقی «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» اثر زنده یاد منصور نریمان، از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری، رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در چهارمین نشست ماهانه شب آواز ایرانی، آلبوم موسیقی «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» زنده‌یاد منصور نریمان، رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی از این اثر ساعت 18 در سالن سوره حوزه هنری، با حضور خانواده آن مرحوم و بزرگان موسیقی برگزار می‌شود.

این آلبوم موسیقی در حالی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده که پیش از این کتاب «ردیف موسیقی ایرانی برای عود» توسط مرکز موسیقی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

 این کتاب نخستین کتاب تالیف شده ساز عود در ایران است که روایت نریمان از ردیف موسیقی ملی ایران را شامل می‌شود و از سویی مهم‌ترین کتاب در زمینه آموزش موسیقی ایرانی است. نریمان در روایت خود از این ردیف با توجه به ویژگی‌های ساز بربط، دستگاه‌ها و آوازها را در محدوده‌ای از ساز اجرا کرده‌اند که علاوه بر ایجاد فضای هارمونیکی بهتر، به سهولت اجرا در ارائه گوشه‌ها و حفظ توالی آن‌ها در زمان اجرا نیز توجه‌ای خاص شده است.

 شیوه بربط نوازی، ۴۲ قطعه برای عود و ردیف موسیقی ایرانی برای بربط از جمله دیگر یادگارهایی است که از سوی این زنده‌یاد در حوزه موسیقی تالیف شده ‌است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز