خبرگزاری کار ایران

ابراهیم مختاری؛ وظایف مدیرعامل خانه‌سینما را برعهده گرفت

به‌دنبال معرفی نشدن مدیرعامل جدید خانه سینما؛ ابراهیم مختاری؛ رئیس هیات مدیره؛ وظایف مدیرعاملی این خانه را برعهده گرفته است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ هیات مدیره جدید خانه سینما ۱۱ اسفند ۹۳ در مجمع عمومی انتخاب و قرار شد مدیرعامل جدید را معرفی کند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

 براساس بند یک ماده ۳۴ اساسنامه خانه سینما، در بخش وظایف و اختیارات هیات مدیره خانه سینما؛ هیات مدیره موظف است ظرف حداکثر دو ماه پس از انتخاب نسبت به استخدام مدیرعامل خانه سینما اقدام کند.

در تبصره این ماده آمده؛ تا زمانی که مدیرعامل خانه سینما منصوب نشود؛ رئیس هیات مدیره خانه سینما عهده‌دار وظایف مدیرعامل است.

هیات مدیره خانه سینما از ۱۱ اسفند جلسات بسیاری را برای انتخاب مدیرعامل جدید برگزار کرد و گزینه‌های زیادی نیز در این میان مطرح شد افرادی همچون مهدی یزدانی، علیرضا شجاع نوری، کمال تبریزی، علیرضا رضاداد، فرهاد توحیدی، حسین مسافرآستانه، منوچهر محمدی و فرشته طائر‌پور ازجمله کسانی بودند که نام آن‌ها به‌عنوان گزینه‌های مدیرعاملی خانه سینما به‌صورت غیررسمی در محافل سینمایی شنیده می‌شد. اما هیچکدام از این افراد برای مدیرعاملی معرفی نشدند.

به نظر می‌رسد پیش‌ از انتخاب مدیرعامل، هیات مدیره به جمع‌بندی نهایی پیرامون شرایط مدیرعامل مورد نظرخود نرسیده است. براساس اخبار شنیده دو ویژگی اصلی برای مدیرعامل آینده در جلسات هیات مدیره مطرح شده است ویژگی اول این است که فردی مدیرعامل خانه سینما شود که نظریه‌پرداز خوبی باشد و بتواند با دانش و تجربیات زیاد خود در چانه‌زنی‌های فرهنگی و سیاسی از خانه سینما دفاع کند و در جلساتی که به‌طور مثال در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یا نهادهای دیگر برگزار می‌شود با قدرت بیانی قوی از حقوق و مطالبات سینماگران دفاع کند.

شکل دوم این است که باتوجه به اینکه در هیات مدیره جدید بیشتر کسانی که انتخاب شده‌اند از صنف فعالان بدنه سینما هستند و به اصطلاح از کارگزاران سینما (تهیه‌کنندگان و کارگردانان) فردی انتخاب نشده است، لذا صنوف تمایل دارند فردی مدیرعامل شود که با داشتن قدرت اجرایی بالا بتواند خواسته‌های کلی صنوف همچون بیمه تامین اجتماعی، صندوق بیمه بیکاری و مسائل معیشتی را پیگیری و به سرانجام برساند.

 به نظر می‌رسد هیات مدیره هنوز به جمع‌بندی نهایی پیرامون اینکه مدیرعامل خانه سینما باید کدامیک از دو ویژگی بالا را داشته باشد؛ نرسیده است به همین دلیل تاکنون مدیرعامل جدید معرفی نشده است. حال باتوجه به اینکه از فرصت دوماهه هیات مدیره برای انتخاب مدیرعامل گذشته است؛ به‌صورت خودکار و براساس ماده ۳۴ اساسنامه خانه سینما رئیس هیات مدیره که هم‌اکنون ابراهیم مختاری است؛ وظایف مدیر عامل را برعهده می‌گیرد.

 حال باید دید ابراهیم مختاری و هیات مدیره خانه سینما تا چه زمانی علاقمند هستند رئیس هیات مدیره همزمان مسئولیت هیات مدیره خانه سینما و مدیرعاملی آن را باهم انجام دهند.

کد خبر : ۲۷۴۶۰۴