خبرگزاری کار ایران

کتاب «شعر هزارساله فارسی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۲۴۷

کتاب «شعر هزارساله فارسی» گزیده‌ای از سروده‌های سی‌ویک سراینده در یک دورۀ هزارساله را در مقابل مخاطب قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «شعر هزارساله فارسی» اثر محمدجعفر محجوب و قاسم تویسرکانی به همت نشر مروارید از جمله کتابی‌هایی است که به سرگذشت سی و یک تن از بزرگ‌ترین شاعران زبان فارسی و سبک سخن و نمونه‌هایی از شعر آنها پرداخته که در ۳۳۰ شماره و در ۲۸۵ صفحه منتشر و با قیمت ۲۲۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است. 

در نیمۀ نخست دهۀ ۱۳۴۰، محمدجعفر محجوب و قاسم تویسرکانی، اساتید شعرپژوه دانشسرای عالی (دانشگاه تربیت معلم، و دانشگاه خوارزمی بعدی) به اتفاق یکدیگر کوشیدند تا تحلیل و منتخبی شایسته از شعر کهن فارسی، از رودکی سمرقندی تا هاتف اصفهانی، فراهم آورند و در دسترس دانشجویان و علاقه‌مندان ادبی قرار دهند. این منتخب، که متأسفانه پس از آن هیچ‌گاه بازنشر نشد، کتاب خواندنی حاضر است که در آن گزیده‌ای از سروده‌های سی‌ویک سراینده در یک دورۀ هزارساله، همراه با تحقیق و تفحص دقیق در زندگی و آثار هر شاعر به دوستداران شعر ایران و قلمرو فرهنگ ایران عرضه می‌شود. 

در این کتاب درباره شعرایی همچون رودکی، ابوشکور بلخی، فرخی، عنصری، منوچهری، فردوسی، قطران، باباطاهر، اسدی طوسی، مسعود سعد، عمر خیام، معزی، سنایی، انوری، خاقانی، سوزنی، سید حسن غزنوی، جمال‌الدین، عطار، کمال‌الدین، مولوی، نظامی، حافظ و سعدی، صائب و هاتف شرح حالی مختصر ولی بسیار جامع آورده شده تا خواننده بتواند بی‌زحمت پژوهش، سراینده شعر را بشناسد و به شیوه سخت و شخصیت آشنا شود. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز