خبرگزاری کار ایران

«زرتشت چه گفت؟» شناختی نو از فرهنگ ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۸۷۵

کتاب «زرتشت چه گفت؟» شناختی نو از فرهنگ ایران است که به همت نشر مروارید منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «زرتشت چه گفت (شناختی از فرهنگ ایران)» نوشته مهدی فریور به همت انتشارات مروارید با شمارگان ۳۳۰ نسخه و با قیمت ۱۴۵ هزار تومان در ۲۱۲ صفحه منتشر و روانه بازار شده است. 

از دورترین زمان تا ظهور زرتشت، آثار و اسطوره‌های به جا مانده که نشان می‌دهد رابطه انسان زمینی و ایزد آسمانی چگونه بود و چرا این فرزانه باستانی به آن رابطه‌ها پشت کرد و طرحی نو در انداخت. این دگرگونی در باور دینی و اجتماعی، چندان بزرگ و ژرف است که مردمان پنداشتند خدا او را مامور کرده تا این تحول را در جهان دراندازد. در این کتاب کوشش شده تا درکی نزدیک به واقعیت از رهاورد زرتشت و اهمیت او در ذهن خواننده شکل گیرد. از این‌رو، زرتشت هم به مثابه پیامبر و هم، مانند هنرمند – فیلسوف بررسی شده است. 

در پشت جلد کتاب آمده است: 

این کتاب داستان ماست حاصل سی‌وچند سال مطالعه و گشتن در سراسر میهن و در میان همه اقوام و شنیدن و خواندن بسیاری از باورهای مردم است و به یک روایت محصول عشق ورزیدن با ایران و فرهنگ ایرانی کتاب زرتشت چه گفت شناختی نو از فرهنگ ایران است. کتاب زرتشت چه گفت؟ شناختی نو از فرهنگ ایران است که در شش بخش: روزگاران پیش از زرتشت، آیین زرتشت، کیش‌های کهن و ماندگار، مانی و مانویت، مزدک و آیین مزدکی، و عصر مسلمانی. نویسنده به‌ویژه کوشیده است تا در تألیفش درکی نزدیک به واقعیت از رهاورد زرتشت و اهمیت او در ذهن خواننده شکل بگیرد. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز