خبرگزاری کار ایران

بررسی برنامه‌های کنگره بین‌المللی علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۴۰۷

اولین جلسه شورای راهبردی کنگره بین المللی علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اولین جلسه شورای راهبردی کنگره بین المللی علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی با حضور آیه اله ناصری نماینده رهبر معظم انقلاب وامام جمعه یزد، معاون سیاسی امنیتی استانداری، ، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگانی از دانشگاه یزد، مدیر رادیو صدا و سیما، معاون ادارکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار بهاباد، دبیر علمی و برخی از اعضای کنگره و با هدف تشکیل شواری عالی سیاست‌گذاری و بررسی مصوبات پیشنهادی دبیرخانه کنگره و تصویب مفاد موضوعات مصوبه برگزار شد.

در این جلسه آیت الله ناصری به اهمیت امور علمی کنگره و ضرورت تشکیل کمیته‌های علمی برای بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه پرداخت و تاکید کرد: هرچه سریعتر کمیته علمی استان با حضور دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برادران و خواهران تشکیل شود.

وی افزود: بهتر است یک مدیریت علمی متمرکز با در نظر گرفتن اولویت‌ها و ملاحظات مورد نظر برای برگزاری همایش علمی در دانشگاه یزد تشکیل شود تا امر اداره این کمیته را به عهده بگیرند. داشتن یک کمیته علمی قوی مهمترین و اصلی‌ترین تکیه گاه هر کنگره‌ای است که پس از آن کمیته اجرایی خواهد توانست اهداف مورد نظر کنگره را به سر منزل مقصود برساند

امام جمعه استان یزد با تأکید بر ضرورت همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت پشتیبانی و تأمین اقلام مورد نیاز و کاغذ جهت چاپ آثار علامه را از ضروریات و مقدماتی دانست که نیاز به مکاتبه و پیگیری دارد و این وظیفه را بر عهده اداره ارشاد استان یزد گذاشت.

سپس دبیر علمی کنگره بین الملل علامه یزدی ضمن تشریح ماموریت‌های دبیرخانه در دو حوزه احیای آثار علامه و تبیین اندیشه فکری علامه از طریق برگزاری همایش علمی و ثبت همایش در مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) ) –به تبیین مصوبات پیشنهادی پرداختند و خواستار تشکیل شورای سیاست‌گذاری، تصویب برنامه‌های پیشنهادی دبیرخانه و سایرکمیته‌های علمی و اجرایی برای عملیاتی شدن روند کنگره شد.

 عبدی‌پور مشارکت همه جانبه سازمان‌ها و ارگان‌های استان یزد را در تسریع حرکت این کنگره خواستار شد. و ضمن تشکر از تشکیل جلسه شور ا راهبردی، این کنگره را متعلق به همه اعم از قشر تحصیل کرده دانشگاهی و حوزوی و نیز اقشار مختلف مردم دانست و تأثیرپذیری از اندیشه‌های فکری و تعقلی علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی را امری اجتناب ناپذیر بیان کرد.

 عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی هم تصویب و به اجرا در آوردن پیشنهادات دبیرخانه کنگره را از اولویت‌های شروع به کار کنگره بر شمرده وآمادگی استانداری را برای هر گونه هماهنگی و مساعدت ارگان‌ها و سازمان‌ها در این زمینه با دبیرخانه کنگره اعلام کرد.

درباره مصوبه پیشنهادی موضوعاتی مانند تأمین بودجه برای احیای آثار علامه، برگزای همایش بین المللی در یکی از دانشگاه یزد - تشکیل کمیته‌های علمی و اجرائی، برگزاری پیش نشست‌های تخصصی، زمان و نحوه برگزاری کنگره در استان یزد، قم و نجف اشرف بحث و گفتگو به عمل آمد.

ازجمله برنامه‌های این کنگره احیای آثار خطی علامه، برگزاری همایش بین المللی ایران در دانشگاه یزد، حمایت از برنامه‌های بین المللی و تأسیس بنیاد علامه بهابادی، ثبت کتاب حاشیه علامه در یونسکو، تعریف جایزه علمی منطق، نام‌گذاری یزد – بهاباد به نام "راه منطق"، نام‌گذاری یکی از خیابان‌های یزد به نام ملا عبداله یزدی، برگزاری کنگره نجف در سال جاری و کنگره ایران در سال۱۴۰۳.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز