خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی‌ها برای تعیین قیمت بلیت سینما در سال آینده؛

هاشم میرزاخانی: با قیمت‌های متغیر همه امکان سینما رفتن دارند/ برنامه‌ریزی مناسب برای اکران، رونق را به سینماها برمی‌گرداند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۳۵۶

هاشم میرزاخانی با اشاره به اینکه قیمت‌های متغیری برای بلیت سینماها در نظر گرفته شده است،‌ تأکید کرد که درنظر گرفتن حداقل و حداکثری برای بلیت سینما امکان حضور اقشار مختلف را در سینماها فراهم می‌کند.

هاشم میرزاخانی، مدیر موسسه «سینما شهر»، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: تصور من این است که باتوجه به شرایطی که ایجاد شده سینما به عنوان ارزان‌ترین تفریح اگر مسائل اجتماعی، سیاسی و… تأثیر روانی بر جامعه نگذارد، شیبی که در سال ۹۷ و ۹۸ شاهدش بودیم و مخاطبان سینما رو به افزایش بودند، دوباره برمی‌گردد.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: در سال حدود ۷۰ تا ۸۰ فیلم اکران می‌شود و از این آثار به صورت میانگین ۱۰ فیلم به عنوان لوکوموتیو عمل می‌کنند به این معنا که آن‌ها چرخ اکران را حرکت داده و همچنین سرعت می‌دهند. در واقع این فیلم‌ها می‌توانند باقی فیلم‌ها را در چرخه اکران کمک کنند و روی ریل نگاه دارند. با توجه به فیلم‌هایی که در صف اکران هستند، فارغ از جوانانی که فیلم ساخته‌اند و برخی از این آثار در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند ما فیلم‌های دیگری هم داریم که توسط فیلمسازان باتجربه ساخته شده‌اند اما اکران نشده‌اند. در واقع بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ فیلم در صف اکران هستند که به دلیل مسائلی چون شیوع ویروس کرونا امکان نمایش آن‌ها فراهم نشده‌ و هر روز به میزان این آثار اضافه هم می‌شود.

وی افزود: اگر شورای صنفی نمایش برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد ما می‌توانیم هر ۴۵ روز یک فیلم در خط اکران داشته باشیم که در کنار آن ۵ یا ۶ فیلم قابل ارائه دیگر هم به مخاطبان ارائه کنیم تا جامعه هدف این فیلم‌ها، همه سلایق و مخاطبان سینما باشند و از این طریق قشر بیشتری از جامعه را مجاب به سینما رفتن کنیم. به نظرم این اتفاق چندان دور از ذهن نیست و شرط آن این است که همه دست در دست هم دهند.

میرزاخانی تصریح کرد: بر این عقیده‌ام که امروز رسانه‌ها و همچنین نهادهای مختلف فرهنگی می‌توانند با ترویج سینما رفتن به سینما کمک کنند و این قطعاً می‌تواند در رونق گرفتن سینما بسیار تأثیرگذار باشد. از طرفی ایجاد رفاه توسط ما در سالن‌های سینما می‌تواند از جمله اقدامات لازمی باشد که در راستای افزایش میزان مخاطب تأثیرگذار است و ما برای سال آینده حتماً این مسائل را در نظر داریم تا به همان شیب افزایش مخاطب سال‌های ۹۷ و ۹۸ برگردیم.

مدیر موسسه «سینما شهر» درباره افزایش قیمت بلیت سینماها اظهار داشت: بحث قیمت‌گذاری روال قانونی خود را دارد که اعضای محترم صنف با هم توافق می‌کنند و در نهایت با مجموعه سازمان سینمایی به جمع‌بندی نهایی می‌رسند. قیمت‌گذاری‌ها حتماً در میزان فروش تأثیرگذار است و بر هیچکس پوشیده نیست که اگر قیمت بلیت سینماها بالا باشد میزان مخاطبان کاهش پیدا می‌کنند. در این شرایط حساس باید تصمیمات مناسبی گرفته شود و به نظر من تمهیدی که برای این دوره صورت گرفته تمهید خوبی است.

وی افزود: تلورانسی برای قیمت بلیت سینماها تعیین شده، به این شکل که حداکثر و حداقلی در نظر گرفته شده است که به کیفیت پخش سینما، زمان سانس بلیت و… مربوط می‌شود. در واقع سینماهایی که خدمات با کیفیت بالا ارائه می‌دهند در بهترین زمان شبانه‌روز حداکثر قیمت را خواهند داشت و سینماهایی که کیفیت متوسطی دارند در ساعاتی از شبانه‌روز مثل صبح یا ظهر که میزان مخاطبان به حداقل می‌رسد کمترین قیمت بلیت را خواهند داشت که به نظر می‌رسد طبق آنچه در رسانه‌های اعلام می‌شود محدوده این قیمت از ۲۰ تومان به عنوان حداقل تا ۸۰ تومان به عنوان حداکثر خواهد بود.

میرزاخانی در پایان تأکید کرد: این برنامه‌ریزی بسیار مناسب و هوشمندانه است به طوری که تمام اقشار جامعه در این شرایط امکان سینما رفتن دارند و می‌توانند تصمیم بگیرند که برای فیلم دیدن در سینما چه میزان هزینه کنند. از طرفی این قیمت‌گذاری برای سینماداران نیز مناسب است چون به این صورت در تمام ساعات شبانه‌روز سینماها می‌توانند حداقل مخاطبانی داشته باشند. باید این نکته را در نظر داشته باشیم که در شرایط حاضر و رشد عجیب قیمت‌ها چاره‌ای جز برنامه‌ریزی دقیق برای حفظ مخاطب سینما، افزایش آن و در نتیجه حفظ حیات اقتصادی سینما نداریم؛ باید تصمیماتی گرفته شود تا چرخ اقتصادی سینما بچرخد و قیمت‌گذاری بلیت نیز یکی از نکاتی است که با احتیاط و در نظر گرفتن تمام جوانب باید درباره آن تصمیم‌گیری شود که من به این نوع قیمت‌گذاری بسیار خوش‌بین هستم و فکر می‌کنم باتوجه به فیلم‌هایی که در صف اکران هستند و البته فیلم‌هایی که به عنوان گزینه‌های اکران عید نوروز انتخاب شده‌اند نوروز سال ۱۴۰۲ سینماها با رونق نسبی خوبی روبرو خواهند بود و به طور کل سال بهتری در میزان مخاطبان سینما نسبت به سال‌های اخیر شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز