خبرگزاری کار ایران

در مراسم رونمایی از سامانه فروش آنلاین بلیت مطرح شد؛

با کمک سوپراپلیکیشن‌ها شاهد رشد سینما خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۸۸

صبح امروز یکشنبه ۱۳ آذر مراسم رونمایی از سامانه فروش آنلاین بلیت و تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک موسسه سینماشهر با اپلیکیشن‌های خدمات جامع در بستر فضای مجازی در ساختمان این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم هاشم میرزاخانی اظهار داشت: موسسه تصویر شهر به عنوان بازوی توسعه‌دهنده زیرساخت قریب به ۳۰ سال است که فعالیت می‌کند. با توجه به رشد تکنولوژی و سرعت رشد محصولات تکنولوژی می‌بایست در حوزه توزیع و ارائه نیز خدمات لازم را داشته باشد. البته تا امروز زحمات بسیاری کشیده شده تا بتوانیم بستر فروش سینمای ایران را توسعه دهیم و متأسفانه باید بگویم در سال جاری تا امروز ضریب اشغال سینمای ایران ۵.۲ درصد است که رقمی بسیار اندک و ناراحت‌کننده به حساب می‌آید و به این معنی است که تا امروز زیر ۱۰ میلیون نفر به سینما آمده‌اند. اگر سینما نتواند خود را با شرایط جدید و تکنولوژی همسان کند قطعاً سینما زیان‌ده خواهد بود.

میرزاخانی در ادامه گفت: در سال جاری تنها دو فیلم به سوددهی رسیده‌اند و تنها چهار فیلم توانسته‌اند بازگشت سرمایه داشته باشند و این وضعیت واقعاً نگران‌کننده است. لازمه بیرون آمدن از این وضعیت این است که دست به دست هم دهیم و مخاطب را با سالن‌های سینما آشتی دهیم. یکی از راهکارهای مهم امروز با توجه به رشد جدی و مویرگی تکنولوژی توسعه سینما در بستر آی‌تی است.

وی افزود: امیدواریم با کمک سوپراپلیکیشن‌ها و فراهم شدن بستر تبلیغات در فضای مجازی شاهد رشد سینما باشیم. می‌دانیم که اگر سینما نتواند اقتصاد خود را داشته باشد تولیدات به سمت مدیای دیگر می‌رود و سینمای ما نهیف‌تر و ضعیف‌تر می‌شود. امروز چهار سامانه بلیت‌فروشی در حال فعالیت هستند که با راه‌اندازی آی‌تیکت به دنبال ایجاد یک ترمینال برای تجمیع حساب سینمای ایران هستیم. آی‌تیکت خدمات رایگان دارد، سینمادارها برای استفاده از آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و از طرفی تجمیع حساب‌ها و حوزه‌های مالی هر شب انجام می‌شود.

در ادامه این نشست منوچهر شهسواری تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: آماری که آقای میرزاخانی از میزان مخاطبان سینمای ایران ارائه داد را تنها مختص مقطع کنونی بدانید و این آمار قطعاً همیشگی نیست. هر کسب و کاری در بحران‌های اجتماعی آسیب می‌بیند و حتی برخی مواقع مقابله با آن خارج از توان خود آن کسب و کار است. ما در یک تغییر و تحول جدی به سر می‌بریم و حتی این تغییرات می‌تواند در اصل این حرفه نیز ایجاد شود.

شهسواری خاطرنشان کرد: اصل در این بازار مثل هر بازار دیگری مشتری است، ما به تماشاگرهایمان زنده‌ایم و حتی اگر سرمایه تولید یک اثر از منابعی دیگر بیاید ما با افزایش مخاطب لذت می‌بریم و اگر احساس کنیم تماشاگر از کار ما راضی است متوجه می‌شویم که کارمان را به خوبی انجام داده‌ایم و به همین دلیل توجه به مخاطب و افزایش آن از اصلی‌ترین مسائل امروز سینمای ایران است.

وی افزود: سایت آمازون را همه ما می‌شناسیم، سال‌هاست که فعالیت می‌کند اما به تازگی وارد صنعت فیلم و سینما شده است چرا که دست‌اندرکاران این سایت هم متوجه شده‌اند که حجم عظیمی از مخاطب در این صنعت وجود دارد و می‌تواند برای آن‌ها نیز مفید باشد. پیوند سینما با دنیای آی‌تی که من اطلاعات دقیق و کارشناسانه‌ای از آن ندارم اگر با درک منافع بلند مدت باشد قطعاً مفید است و اولین بهره‌اش به ما سینماگران می‌رسد و اگر ادامه‌دار شود در فازهای دوم برای بازار دیجیتال مارکتینگ نیز قطعاً مفید خواهد بود.

در ادامه این نشست حسین اسلامی رئیس هیئت مدیره صنعت آی‌تی کشور اظهار داشت: نسل جدید نگاه و سلایق متفاوتی دارد و ما باید به نگاه آن‌ها و تغییراتی که ایجاد شده احترام بگذاریم. در گذشته اگر فروش فیلم‌ها و سینماها به میزان پاخور، گیشه، سردر سینما و… وابسته بود امروز می‌توان در یک کوچه فرعی هم دیده شد و مخاطب کافی داشت. پیوند صنایع فناوری و صنعت و هنر سینما از اتفاقات مهم است.

در ادامه میرزاخانی تأکید کرد: قطعاً یکی از ارکان توسعه کشور سینما است و وقتی از کمبود مخاطب در سینمای ایران می‌گویم با این حال باید به این نکته هم اشاره کنم که ما در حوزه تولید آثار سینمایی جزو کشورهای درجه یک جهان هستیم و به همین دلیل باید در حوزه دیجیتال کردن تولید فیلم هم پیش‌قدم شویم و این یکی از خواسته‌های جدی هنرمندان ما است.

در ادامه این نشست وصله‌چی مدیر آی‌تیکت نیز طی اظهاراتی گفت: آی‌تیکت را با همکاران سینماشهر آغاز کردیم تا ارتباط بیشتری بین صنعت آی‌تی و سینما ایجاد کنیم. در این سال‌ها داروخانه‌ها، پزشکان و… به این عرصه ورود کرده‌اند و سینما نیز در اپلیکیشن‌ها بوده اما جای خالی آن در سوپراپلیکیشن‌ها احساس می‌شد که آی‌تیکت می‌تواند قدمی مهم در این راستا باشد و به رونق سینما نیز کمک کند.

وی در پایان اظهاراتش تأکید کرد: آی‌تیکت واسطه‌ای شده تا اتصال بیشتر و راحت‌تری بین مخاطب و سینما ایجاد شود.

در پایان قرارداد اپلیکیشن‌های خدمات جامع در بستر فضای مجازی با موسسه سینماشهر به امضا رسیدند و از سامان بلیت‌فروشی «آی‌تیکت» رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز