خبرگزاری کار ایران

نمایشگاهی از هنرمندان پیش‌رو شامل بیست اثر

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۹۸۲

«کلکسیونر مدرن» با آثاری از هنرمندان پیش‌رو گارنیک در هاکوپیان، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای و محمدعلی ترقی‌جاه در قالب نمایشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه گروهی «کلکسیونر مدرن» با ۲۰ اثر ازهنرمندان پیشرو در هنر مدرنیسم ایران از امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه تا شنبه ۶ اسفندماه برگزار می‌شود.

این نمایش به عنوان سیزدهمین نمایش گروهی کلکسیونر با آثاری از ۱۹ هنرمند مدرنیسم از جمله گارنیک درهاکوپیان، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، محمدعلی ترقی‌جاه، محمدعلی شیوایی، ناصر اویسی، منوچهر نیازی، احمد اسفندیاری، حسین محجوبی، مهدی سحابی، سیراک ملکونیان، صادق تبریزی، رضا درخشانی، پرویز کلانتری، علی گلستانه، آرمان یعقوب‌پور، مسعود عربشاهی، فرامرز پیلارام و پرویز تناولی برگزار می‌شود. 

هدف از برگزاری این نمایشگاه تاکید بر ارزش‌های مجموعه‌داری و اقتصاد هنر به واسطه‌ی آثار هنرمندان مدرنیسم ایران است. 

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه نوشته شده:

«هنرمندان مدرنیست ایران با پیمودن چند مسیر مختلف کوشیدند تا آنچه را که از مدرنیسم اروپایی آموخته بودند درک کرده و به شکلی با مفاهیم کهن‌تر فرهنگ و هنر ایران آشتی دهند. شاید از همین‌رو باشد که هنر مدرنیستی در ایران را به دو شاخه تقسیم کردند که گروه اول را نوسنت‌گرایان خواندند و گروه دوم را مدرنیست‌های آزاد؛ گروه اول کوشیدند تا آموزه‌هایی را که از آن سوی جهان می‌آمد با لهجه یا بیانی ایرانی تلفیق کنند و گروه دوم کوشیدند تا هنر مدرن را مانند پدیده‌ای بین‌المللی درک کرده و بی‌توجه به میراث کهن فرهنگی و هنری ایران به سراغ‌اش بروند؛ بی‌آن‌که بکوشند تا لهجه یا بیانی ایرانی به آن ببخشند. حال و پس از صد سال از نخستین تجربیات هنر مدرنیستی در ایران، هنرهای بصری ایران به نقطه‌ای تازه رسیده است. با این‌حال سخت بتوان تأثیر عمیق هنرمندان مدرنیست را در تمامی طول قرن گذشته هجری شمسی نادیده گرفت. آن‌ها کوشیدند تا جهانی جدید را پیش روی‌مان بگذارند و تا آن‌جا که در توان داشتند موفق شدند.» 

 علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آرتیبیشن به آدرس: خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان گل‌نبی غربی، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی‌پور، کوچه قندی پلاک ۶ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز