خبرگزاری کار ایران

جزییات نهمین روز اجراهای صحنه‌ای تئاتر فجر/ دو اجرای بین‌الملل از تونس و ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۹۲۷

چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر از یکم بهمن‌ماه در حال برگزاری است. در نهمین روز این رویداد گروه‌هایی از تهران، کرمان، استهبان روی صحنه می‌روند. ارمنستان و تونس هم کشورهایی هستند که در بخش بین‌الملل روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نهمین روز از چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی از شنبه یکم بهمن‌ماه در مجموعه تئاتر شهر و چند سالن دیگر در حال برگزاری است. 

طی روزهای قبل چندین گروه از تهران و شهرهای مختلف ایران در سه بخش ویژه، جایزه بزرگ صحنه‌ای و بین‌الملل روی صحنه رفته‌اند که در این میان نام کشورهایی چون اردن، عراق، روسیه، ارمنستان، اسپانیا و برزیل هم به چشم می‌خورد. 

البته باید گفت طی روزهای گذشته اجرای دو کشور اردن و روسیه کنسل شده است. در خبری که توسط دبیرخانه جشنواره منتشر شده، آمده است: نمایش «شنل» از کشور روسیه که قرار بود با یک تک اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه تالار اصلی تئاتر شهر اجرا شود، به دلیل تاخیر در اعلام موارد مورد نیاز برای این اجرا، به دلایل فنی لغو شد! 

دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره دلیل لغو اجرای نمایشی از کشور اردن نیز اینگونه توضیح داده است: علیرغم تلاش‌های مستمر ستاد برگزاری جشنواره متأسفانه تا به این لحظه روادید سفر گروه نمایشی «قطار ناقوره» به ایران که قرار بود عصر امروز در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رود صادر نشده است. 

در روز نهم به تاریخ نهم بهمن‌ماه طبق روزهای قبل چندین گروه روی صحنه خواهند رفت. باید یادآور شد بخش خیابانی جشنواره هم که همزمان با بخش صحنه‌ای کار خود را شروع کرده نیز به اجراهای خود ادامه می‌دهد. 

تالار وحدت

تالار وحدت تهران روز یکشنبه نهم بهمن‌ماه میزبان هیچ کدام از گروه‌های شرکت‌کنند در جشنواره تئاتر فجر نخواهد بود. 

مجموعه تئاتر شهر

تالار اصلی 

سالن اصلی تئاتر شهر امروز یکشنبه میزبان یک اثر از کشور ارمنستان است که در بخش بین‌الملل جشنواره حضور یافته است. این اثر «هملت» اثر ماندگار ویلیام شکیپیر است که آرایرنا ناجاکیان کارگردانی آن را به عهده داشته است. این اثر طی دو سانس ۱۷ و ۲۰ اجرا می‌شود. 

تالار چهارسو

تالار چهارسو نیز میزبان یک نمایش از شهر استهبان است. این اثر به کارگردانی سانیا عاجلی «دانه‌های کال انجیر» نام دارد و طی سانس‌های ۱۸:۳۰ و۲۰:۳۰ اجرا خواهد شد. این اثر نمایشی در بخش رقابتی جشنواره روی صحنه خواهد رفت. 

تالار سایه 

تالار سایه در نهمین روز جشنواره میزبان یک نمایش از شهر شیراز است که «هاراگیری» نام دارد و توسط اصغر گروسی نوشته و کارگردانی شده است. این اثر که در بخش رقابتی قرار دارد، راس ساعات ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود. 

تالار قشقایی

تالار قشقایی در روز نهم جشنواره تئاتر فجر امسال یک اثر از شهر اصفهان در بخش بین‌الملل را بر صحنه خواهد داشت. این اثر «در سوگ شب هزار و یکم» نام دارد و توسط پویان عطایی کارگردانی شده است. این نمایش با مدت زمان سی دقیقه طی سانس‌های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ اجرا خواهد داشت. 

تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج در نهمین روز از جشنواره تئاتر بین المللی فجر میزبان نمایشی از آبادان است که «شیخ» نام دارد. این اثر که توسط عبدالرضا سواعدی کار شده در بخش ویژه روی صحنه می‌رود و زمان اجرای آن ساعات ۱۷ و ۲۰ است. 

تالار مولوی

تالار مولوی در تاریخ نهم بهمن‌ماه یک اثر از شهر کرمان را روی صحنه دارد که در بخش رقابتی جشنواره حضور یافته است. نویسنده این اثر علی صادق‌زاده است و در سانس‌های ۱۶ و ۱۹ اجرا خواهد داشت. 

تماشاخانه ایرانشهر

تالار دکتر ناظرزاده

به دلیل‌عدم امکان سفر گروه نمایش اردن که قرار بوده نمایش «قطار ناقوره» به نویسندگی و کارگردانی ایاد الریمونی را در تالار دکتر ناظرزاده روی صحنه ببرند، نمایش «کمدی الهی» نوشته دانته آلیگیری به کارگردانی حافظ خلیفه از تونس با مدت زمان ۶۰ دقیقه عصر امروز ۸ بهمن در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر در ۲ نوبت ساعت ۱۷ و ۲۰:۰۰ میزبان مخاطبان خود خواهد بود. 

سالن استاد سمندریان

سالن استاد عزت الله انتظامی هم یک اثر دیگر از ایران و شهر تهران را میزبانی خواهد کرد. این نمایش «ابرهای بی‌باران» نام دارد و توسط میلاد اکبرنژاد نوشته شده و حسن عابدی کارگردان آن است. این اثر که برگزیده استان‌ها است در ساعت ۲۰:۳۰ یک تک‌اجرا دارد. 

تالار حافظ

تالار حافظ به تاریخ شنبه هشتم بهمن یک اثر از تهران را روی صحنه خواهد داشت که در بخش رقابتی جشنواره حضور دارد. این اثر با عنوان «دختران» را علی دل پیشه نوشته و کارگردانی کرده است. این نمایش طی دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز