خبرگزاری کار ایران

هشدار جامعه گردشگری الکترونیکی به مسافران نوروزی؛

مراقب فریب کلاهبرداران درفضای مجازی گردشگری باشید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۲۴۲

دبیرجامعه گردشگری الکترونیکی ایران به مسافران و گردشگران نوروزی که بلیت و تور خریداری می کنند نسبت به افراد کلاهبردار و غیرمجاز در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، حسین زاده (دبیرجامعه گردشگری الکترونیکی ایران) گفت:همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی،بازار گردشگری  رونق می گیرد و در این میان افراد سودجو که عملا به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند با تبلیغات سفرهای ارزان قیمت غیزواقعی و رویایی،مسافران را وسوسه می کنند.

او نسبت به خرید بلیت و تورهای مسافرتی داخلی وخارجی وسایرخدمات سفر هشدار و تاکید کرد:افرادی سود جو و کلاهبردار تحت عنوان آژانس مسافرتی بدون هیچ گونه مجوز قانونی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی صرفاً درشبکه های اجتماعی ویا ازطریق سایت اقدام به فروش بلیت، تور وخدمات مختلف می کنند.

دبیرجامعه بیان کرد: افراد خدمات گیرنده ازمراکز غیرمجاز درصورت مواجه شدن با هرمشکلی پی گیری از هیچ سازمان مرتبط را ندارندواز این رو افراد مورد سو استفاده می بایست درصورت وجودمستندات    حقوق خود را ازطریق مراجع قضایی پی گیری کنند.

او گفت:گردشگران ومسافران استفاده‌کنندگان ازفضای مجازی درصورت تمایل به خرید آنلاین یا الکترونیکی خدمات مسافرتی، تور، بلیت قطار، اخذ روادید، رزرواسیون هتل و بلیت مراکز تفریحی بایدضمن آگاهی وشناخت ازسامانه مربوطه سایرنکات خرید مطمئن و امنیت در دنیای دیجیتال رارعایت کنند.

وی افزود: برای رزرو و خرید بلیت هواپیما، هتل، روادید، تور، بیمه و سایر خدمات سفر، باید حتما از وبسایت شرکت‌های مسافرتی و گردشگری دارای مجوزاستفاده شود. همچنین مطالعه تعهدات درج شده مربوط به هریک از خدمات سفر به دقت بررسی شود و نسخه‌ای از قرارداد و شرایط آن شامل زمان ورود و خروج، امکانات و سایر جزئیات سفر را بررسی وکنترل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز