خبرگزاری کار ایران

۶۰ درصد آمبولانس‌های اورژانس نیشابور فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۱۳۲

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: اورژانس نیشابور ۳۳ دستگاه آمبولانس دارد که بیش از ۶۰ درصد این آمبولانس‌ها ‌فرسوده است و باید تعویض شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی افشارنیک در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعداد کل ماموریت های اورژانس ۱۱۵ در سال گذشته ٣٢ هزار و ۶۷۰ مورد بوده است که برای همه تماس گیرنده ها که با تلفن همراه درخواست آمبولانس کرده بودند، پیامک رضایت سنجی ارسال شد که شاهد افزایش ۱۵ درصدی رضایت مردم از خدمات اورژانس ۱۱۵ نیشابور در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم. 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی اورژانس نیشابور کمبود آمبولانس است که موجب مشکلات متعددی برای بیماران می‌شود اظهار داشت: اورژانس نیشابور ۳۳ دستگاه آمبولانس دارد که بیش از ۶۰ درصد این آمبولانس‌ها ‌فرسوده است و باید تعویض شوند اما براساس سیاست‌های وزارت بهداشت ناگزیر از بازسازی آمبولانس‌های فرسوده هستیم که پارسال پنج دستگاه آمبولانس به کمک خیرین بازسازی شد ضمن اینکه قیمت هر آمبولانس بین یک تا سه میلیارد تومان است و حداقل ۱۵ آمبولانس باید به ناوگان اورژانس نیشابور اختصاص یابد تا از حالت بحرانی خارج شود. 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: علاوه بر این ۲۷ پایگاه اورژانس در شهرستان نیشابور وجود دارد و به ازای هر پایگاه باید یک آمبولانس یدک هم وجود داشته باشد و طبق مصوبه مجلس امسال ۶۰۰ دستگاه آمبولانس به اورژانس‌های کشور اختصاص می‌یابد و امیدواریم از این‌ محل کمبودهای اورژانس نیشابور رفع شود.

افشار نیک با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس نیشابور اظهار داشت: اورژانس نیشابور از سال ۱۳۷۶ با ۶ نفر نیرو شروع به کار کرد و در حال حاضر دارای ۲۰۸ نفر پرسنل است که از این‌  تعداد ۳۷ نفر شرکتی و بقیه استخدامی هستند و امیدواریم به زودی این تعداد هم‌ تبدیل وضعیت شوند.

وی اعلام کرد: امسال میزان اعتبارات اورژانس نیشابور از ۱۴ میلیارد به ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته و برای احداث ساختمان اورژانس ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز است که اورژانس کشور و معاون توسعه وزارت بهداشت هرکدام تامین ۳۰ درصد این اعتبار را بر عهده گرفته اند.

افشارنیک با اشاره به اینکه امسال در تعطیلات نوروز سه ایستگاه سلامت نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهر و یک اتوبوس آمبولانس تدارک دیده شد و بالگرد اورژانس نیشابور هم به حالت آماده‌باش درآمد، ادامه داد: سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی، سفرهای نوروزی کاهش یافته بود اما امسال با رفع محدودیت‌های کرونایی پیش‌بینی می شد آمار سفرها افزایش یابد که همین‌طور هم شد اما با این حال تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد کاهش یافت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: در ابتدای شیوع کرونا هجوم این ویروس بیشتر به سمت افراد مسن بود اما پس از واکسیناسیون این روند معکوس شده و هجوم کرونا به سمت سنین پایین زیر ۱۲ سال افزایش یافته و امروز بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت کرونا یکی از ۱۰ عامل فوت کودکان در جهان است.

افشار نیک تاکید کرد: پوشش واکسیناسیون دوز اول برای کودکان در نیشابور ۲۰درصد است که این پوشش نمی‌تواند محافظ کودکانمان باشد و با واکسیناسیون کامل شهروندان میزان ایمنی جامعه ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز