خبرگزاری کار ایران

نشست «زبان کودک در بحران رسانه» درحوزه هنری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۷۹۹

نشست «زبان کودک در بحران رسانه»، از جمله نشست‌های همایش هویت زبانی نا آرامی، صبح پنج‌شنبه ۵ آبان۱۴۰۱ درسالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، نشست زبان کودک در بحران رسانه، با حضور فرزانه فخریان، فعال رسانه‌ای و پژوهشگر زبان، از جمله نشست‌های همایش هویت زبانی ناآرامی، صبح پنج‌شنبه ۵ آبان۱۴۰۱ درسالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود. 

فرزانه فخریان، با اشاره به پوشیده نبودن تبادل و هم‌ اثری بین عرصه عمومی و ساحت رسانه در دوره کنونی، زبان رشد و زبان کودک را آسیب‌پذیرترین حوزه زبانی در دوره هیجان اجتماعی عنوان کرد و گفت: کودک که هنوز به مرحله امکان تسلط به ورودی‌های دیداری و شنیداری و تحلیل فعالانه نرسیده است، بی‌وقفه در حال مصرف مستقیم یا غیرمستقیم خوراک زبانی رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. این پژوهشگر زبان، در این باره خاطر نشان کرد: آگاهی به‌روزشونده و کنشگری والدین، مربیان و تولیدکنندگان محتوای فرهنگی و رسانه‌ای نسبت به ریزالگوها و کلان‌ساختارهای زبانی، که در رسانه استفاده می‌شود و اثر آموزشی و رشدی بر کودکان و نوجوانان دارد، فرصت شناخت و هدایت فضای پرجاذبه و پرچالش بحران را فراهم می‌آورد. 

فرزانه فخریان، متولد سال ۱۳۶۵، دانش آموخته دانشگاه تهران در رشته کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه، کارشناس ارشد زبان‌شناسی و دانشجوی دکترای زبان‌شناسی بوده و مسلط به زبان‌های روسی، انگلیسی و اسپانیایی است. در کارنامه فخریان سوابق اجرایی چون: مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و انتشارات عصر داستان، مشاور توسعه و برنامه ریزی فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی، مدیرامور کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی دیده می‌شود. 

قابل توجه است، زبان کودک در بحران و رسانه با حضور فرزانه فرزانه فخریان فعال رسانه‌ای و پژوهشگر زبان، خطاهای شناختی‌زبانی در ناآرامی با سخنرانی پویا امامی مترجم و مولف کتاب در زمینه علوم شناختی و پژوهشگر فرهنگ، نافرهنگی‌شدن زبان در بستر تحولات اجتماعی با حضوردکتر صادق رشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگر فرهنگ و هنر، زبان به‌مثابه تصویر هویت در ناآرامی‌های ۱۴۰۱ با سخنرانی دکترمحمدجواد عظیمی استاد دانشگاه، روایت‌ها در جامعه؛ ارزش‌های صدق و کارآمدی با سخنرانی کورش علیانی دانش‌آموخته زبان‌شناسی و پژوهشگر، جامعه‌شناسی شعارهای طنز جنبش‌های اجتماعی با سخنرانی محمد فکری دانش‌آموخته جامعه‌شناسی، سلسله نشست‌هایی هستند که در گام اول برگزار خواهند شد. 

گام اول سلسله نشست‌های هویت زبانی نا آرامی، پنج‌شنبه ۵ آبان۱۴۰۱ در ۲ نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ برگزار خواهد شد و عموم علاقمندان برای شرکت دراین نشست‌ها می‌توانند در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع درانتهای غربی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، روبری خیابان پورموسی حضور یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز