خبرگزاری کار ایران

۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در دست احداث است/ لزوم بازنگری و اصلاح آیین نامه‌های گردشگری 

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۵۵۵

در نشست رونمایی از پوستر هفته گردشگری، از شعار روزهای این هفته نیز رونمایی و "رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران" به عنوان شعار هفته گردشگری معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رونمایی از پوستر هفته گردشگری با حضور علی اصغر شالبافیان (معاون گردشگری)، مصطفی فاطمی(رئیس اداره گردشگری داخلی) و محمدتقی انصاری (رییس اداره نظارت و ارزشیابی گردشگری ) برگزار شد.

علی اصغر شالبافیان (معاون گردشگری) در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و اعلام برنامه‌های هفته گردشگری به دلیل بیماری جلسه را ترک کرد.

مصطفی فاطمی (مدیرکل گردشگری داخلی) با اشاره به آنکه امروز از پوستر روز جهانی گردشگری رونمایی خواهد شد، گفت: روز جهانی گردشگری آغاز سال گردشگری است. ایران نیز یک هفته را به این مناسبت گرامی میدارد. از ۵ تا ۱۱ مهرماه این هفته را برگزار خواهیم کرد. 

او درخصوص برنامه‌های هفته گردشگری گفت: با توجه به آنکه "بازاندیشی در گردشگری" شعار سازمان جهانی است و با توجه به شعار سال که توسط رهبری اعلام شد و تاکید وزارتخانه بر توجه به آیین ها و...  شعار ملی "رویش اندیشه‌های نو در گردشگری ایران" برای هفته گردشگری انتخاب شد‌.

فاطمی با اشاره به آنکه ۵ مهرماه با توجه به سالروز شهادت امام رضا (ع) به گردشگری مذهبی اختصاص خواهد داشت، گفت: توزیع متوازن سفرهای داخلی، توجه به گردشگری موضوعی از معنوی و مذهبی گرفته تا کشاورزی، خوراک، کودک، ورزشی، ادبی و ... از اهداف هفته گردشگری خواهد بود. ظرفیت‌های بخش خصوصی گردشگری نیز فعال خواهند شد. 

فاطمی ادامه داد: ایران مهد زیارت شیعیان و تمدن ادیان، گردشگری در چهار اقلیم ایران، گردشگری و پیوند اقوام ایرانی، ایران سرای اندیشمندان و مفاخر فرهنگی، ادبی، گردشگری در دسترس، گردشگری و غذاهای ایرانی، طبیعت‌گردی و... شعارهای روزهای هفته گردشگری هستند. ۱۱ مهر نیز نشست با وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری و تجلیل از فعالان گردشگری خواهیم داشت. نمایشگاه گردشگری اصفهان منطقه‌ای خواهد بود اما از تمام کشور در آن حضور خواهند داشت، نیز برگزار خواهد شد.

او درخصوص شعار سال گردشگری و رویکرد ایران درخصوص این شعار نیز گفت: انعطاف پذیری گردشگری برای ماندگاری گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده مد نظر است. تاکنون هم بیش از ۱۷۰ جشنواره برگزار کردیم و در این هفته نیز حدود ۹۰ جشنواره داریم. 

او درخصوص رونمایی از کشتی‌های کروز نیز گفت: مجوز فعالیت آنها ابلاغ شده و مشکلاتی در حوزه فعالیت‌های ساحلی داریم که باید رفع شود. بخش سوخت نیز نیازمند چارچوب بود که امیدوارم ۲ کروز در ایام جام جهانی فعال شوند. 

احمد تجری (مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری) درخصوص پروژه‌های گردشگری که در هفته گردشگری گشایش می‌یابند، گفت: در همه استانها افتتاح پروژه‌های متنوع خواهیم بود چنانکه ۱۸۳ پروژه با ۳۱۹۸ میلیارد تومان سرمایه افتتاح و بهره‌برداری و ۲۲۰۰ فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود. ۲۱ پروژه هتل و هتل آپارتمان، ۸۱ اقامتگاه سنی و بومی، ۲۱ سفره خانه و ۲۶ مجتمع بین راهی گردشگری و... خواهد بود.

او با اشاره به رویکرد سرمایه گذاری در معاونت گردشگری نیز گفت: باید زنجیره‌ای از نهادها و ارگان‌های دخیل در گردشگری در این حوزه فعال شوند و ما درحال عقد تفاهم نامه هستیم با سازمان امور اراضی به این تفاهم رسیدیم که ارزش زمین بر اساس زمان واگذاری تخمین زده شود. با شرکت ملی پست نیز وارد مذاکره شدیم تا ساختمان‌های قدیمی را وارد عرصه گردشگری کنند. 

تجری در خصوص ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نیز گفت: ایجاد و تجهیز تاسیسات گردشگری زمان‌بر است. در حال حاضر پروژه‌های گردشگری با سرمایه بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد در دست احداث داریم. با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی شده که مشکلی برای تامین منابع مالی نخواهیم داشت. البته پروژه‌هایی با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در اولویت هستند. 

یحیی نقی‌زاده محجوب (مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری) با اشاره به رویکرد معاونت گردشگری گفت: تقویت تعامل و ارتباط با بدنه گردشگری مد نظر است و با توجه به نظرات بخش خصوصی گردشگری کارها را پیش می‌بریم. حدود ۲۰ روز گذشته نشست‌های تشکل‌های گردشگری را داشتیم و راهبردهای مختلف ارائه شد. تسهیلگری، مشوق‌ها، تنظیم ارتباط بین دولت و فعالان گردشگری و..‌ را مد نظر داریم. ضمن آنکه درخصوص ضوابط و مقررات بخش گردشگری بازنگری خواهیم داشت.

او ادامه داد: در قانون توسعه هفتم نیازهای لازم حوزه گردشگری دیده شده. هوشمندسازی نظارت، اشتغالزایی و تسهیلگری مد نظر است. تولید نشاط اجتماعی، تشویق و حمایت از فعالیت‌های گردشگری را در قالب دو قانون که به مجلس می‌رود مد نظر داریم. 

زاهد شفیعی (مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری) نیز بر لزوم نظارت و استقرار نظام یکپارچه آموزش در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: مدرسه پاییزی گردشگری از ۶ مهر افتتاح می‌شود. مدیریت تورهای ورودی، گردشگری سلامت و... را خواهیم داشت. همچنین سند صادرات گردشگری وارد فاز عملیاتی شده. 

او ادامه داد: در حوزه مطالعات نیز ۵ سند ملی خواهیم داشت. فاز دوم پروژه برند، گردشگری تعالی بخش، طرح شناسایی روستاهای گردشگری و... در اولویت هستند.

یاور عبیری (رئیس جامعه اقامتگاه‌های بومگردی) از افتتاح دفتر جامعه بومگردی، تقدیر از فعالان و نشست با اصحاب رسانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به عنوان برنامه‌های این مجموعه برای هفته گردشگری یاد کرد. 

حسن تقی زاده انصاری (رییس جامعه گردشگری الکترونیکی) نیز بر لزوم توجه به گردشگری در دوران پسا کرونا تاکید کرد.

رفتاری (عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران) از تقدیر از پیشکسوتان تورهای ورودی، دعوت از سفرا، عقد قرارداد با اقامتگاه‌های بومگردی، برگزاری جلسه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تاکید بر لزوم انجام کارهایی برای مقابله با ایران هراسی به عنوان برنامه های این مرکز یاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز