خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت روز جهانی گردشگری ۲۰۲۲ در اندونزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۵۵۸

رویداد روز جهانی گردشگری، با موضوع «بازاندیشی در گردشگری» در اندونزی برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲، روز ۲۷ سپتامبر برابر با ۵ مهر ۱۴۰۱، بر موضوع بازاندیشی در گردشگری (Rethinking Tourism) بر آینده تمرکز می‌کند.

در حالی که صنعت گردشگری بازیابی خود را آغاز کرده و جایگاه بی‌سابقه‌ای در میان دولتمردان و عموم مردم به دست آورده است، سازمان جهانی گردشگری از این فرصت برای بازنگری در نحوه انجام گردشگری استفاده می‌کند. این بدان معناست که مردم و سیاره زمین را در اولویت قرار دهیم و همه ذینفعان را، از دولت‌ها و کسب و کارها گرفته تا جوامع محلی، حول یک چشم‌انداز مشترک برای رسیدن به یک گردشگری پایدارتر، فراگیرتر و تاب‌آورتر گرد هم آوریم.

تعداد گردشگران ورودی بین‌المللی در آغاز سال جاری دو برابر سطح ثبت شده در ۲۰۲۱ بود. در برخی مناطق، تعداد گردشگران به سطوح پیش از همه‌گیری کرونا یا حتی بالاتر از آن رسیده است. لغو محدودیت‌های سفر باقی مانده، در کنار افزایش اعتماد گردشگران، عوامل مهمی برای بازیابی این بخش هستند که امید و فرصت را برای میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا به ارمغان می‌آورند.

روز جهانی گردشگری ۲۰۲۲ در حالی گرامی داشته می‌شود که تغییر نگرش به گردشگری به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه و پیشرفت به خوبی در حال انجام است.

در ماه مه سال ۲۰۲۲، برای نخستین بار، مجمع عمومی سازمان ملل متحد مباحثه ویژه‌ای در مورد گردشگری برگزار کرد که تاکیدی بر اهمیت تاریخی بخش گردشگری بود. در حال حاضر، این حوزه در دستور کار دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. در عین حال، مقاصد و کسب و کارهای حوزه گردشگری، فعالانه در حال سازگار کردن خود با چالش‌ها و مسئولیت‌ها هستند. موج امضاکنندگان اعلامیه گلاسکو در مورد اقدامات اقلیمی به رهبری UNWTO  هم مصداقی برای این امر است.

هدف از انتخاب موضوع «بازاندیشی در گردشگری»، الهام بخشیدن برای بحث پیرامون بازاندیشی در خصوص گردشگری به منظور توسعه از طریق آموزش و اشتغال‌زایی و نیز اثر گردشگری بر زمین و فرصت‌هایی برای رشد پایدارتر است.

چهل و دومین مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری به میزبانی اندونزی در بالی، مقصدی که در خط مقدم تصویرسازی مجدد از گردشگری به عنوان یکی از ستون‌های توسعه پایدار قرار گرفته، برگزار خواهد شد. روز جهانی گردشگری، مردم را در مرکز بحث‌های کلیدی قرار خواهد داد.

این جشن یک‌روزه، ذینفعانی از کلیه بخش‌های زنجیره ارزش منحصر‌به‌فرد گردشگری را گرد هم خواهد آورد. از رهبران سیاسی و پیشروان بخش خصوصی گرفته، تا نمایندگان جوامع محلی، و جوانان و سفیران مردم بومی در این جشن گرد هم خواهند آمد.

محوریت این رویداد یک پنل مباحثه با حضور ذینفعان مختلف با موضوع «بازاندیشی گردشگری» به عنوان یک عنصر کلیدی در بهبودی و همچنین یک هم‌اندیشی در خصوص «گردشگری‌ای که ما به دنبالش هستیم»، با هدایت نمایندگان محلی از سراسر بخش گردشگری بالی خواهد بود. به منظور غنی‌تر کردن این بزرگداشت و ترویج پیام‌های کلیدی آن، کشورهای عضو UNWTO نیز برای حضور در این مراسم دعوت خواهند شد.

اهداف و نتایج مورد انتظار از برگزاری روز جهانی گردشگری ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

ایجاد بستری برای گفتگوی فراگیر به منظور شناسایی راهکارهایی برای تحقق پتانسیل گردشگری به عنوان وسیله‌ای برای بهبود و تحول

تقویت پیام گردشگری به عنوان یک منبع الهام‌بخش و نیروی متحول‌کننده و نقش  UNWTO و کل صنعت در تحقق این پتانسیل

بسیج اراده سیاسی و همکاری برای اطمینان از مرکزیت گردشگری در سیاست‌گذاری‌ها

پرسیدن سوالات بزرگ و یافتن راه‌حل‌هایی برای همسویی گردشگری با آینده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز