خبرگزاری کار ایران

اتاق وضعیت تئاتر ایران تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۴۶۳

همزمان با هفته دولت، دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی با هدف ترسیم زیست‌بوم فرهنگی، حرفه‌ای، صنفی و ارائه گزارش‌های کمی و کیفی از امور جاری تئاتر کشور اتاق وضعیت تئاتر ایران را تشکیل داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، همزمان با هفته دولت، دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی، با هدف ترسیم زیست‌بوم فرهنگی، حرفه‌ای، صنفی و ارائه گزارش‌های کمی و کیفی از امور جاری تئاتر کشور اتاق وضعیت تئاتر ایران را تشکیل داد.

مهدی کاموس، مدیر دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی درباره ماهیت این دفتر گفت: «اتاق وضعیت تئاتر ایران چشم و قطب نمای تئاتر ایران و امور جاری مربوط به آن است. امیدوارم این اتاق مقدمه راه‌اندازی پایگاه داده‌های فرهنگی-هنری تئاتر ایران باشد.»

او درباره اهداف و ضرورت اتاق وضعیت تئاتر ایران افزود: «هدف اصلی تشکیل اتاق وضعیت تئاتر ایران ترسیم زیست‌بوم فرهنگی، حرفه‌ای و صنفی و ارائه گزارش‌های کمی و کیفی از امور جاری تئاتر کشور است. امور جاری تئاتر مربوط به همه حوزه‌های تولید، آموزش، گروه‌های نمایشی، جشنواره‌ها و غیره می‌شود . اهمیت و ضرورت راه‌اندازی اتاق وضعیت تئاتر ایران به نقش این گزارش‌ها در سیاست‌گذاری و همچنین تولید تئاتر برمی‌گردد. بی‌تردید گزارش‌های این اتاق هم برای سیاست‌گذاران در توزیع امکانات و خدمات و هم برای جامعه حرفه‌ای تئاتر در شناخت نیازها و آسیب‌های تئاتر کشور قابل استفاده خواهد بود.»

مهدی کاموس در پایان افزود: «در طول سال‌ها بر اساس پژوهش‌ها و گزارش‌هایی که در اداره کل هنرهای نمایشی، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای مربوط جمع‌آوری‌شده ما را با تجمیع داده‌هایی روبه‌رو کرده است که می‌توانیم به گزارش‌های تحلیلی درباره  موضوعات و مسائل مهم تئاتر کشور بپردازیم. این گزارش‌ها می‌تواند برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب برای تئاتر، گروه‌های تئاتری، تئاتر در استان‌های کشور و برای نمایشنامه نویسان، بازیگران، پژوهشگران و کارگردانان مفید باشد و مورد استفاده قرار بگیرد.»

اتاق وضعیت تئاتر ایران بر اساس داده‌های آشکار کمی به تحلیل‌های کیفی درباره نظام موضوعات و مسائل تئاتر کشور می‌پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز