خبرگزاری کار ایران

«نظریه فرآیندی انقلاب اسلامی» رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۸۶۲

کتاب «نظریه فرآیندی انقلاب اسلامی» تألیف حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا دوشنبه ۷ شهریورماه طی مراسمی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و همکاری اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر (قم)، کتاب نظریه فرآیندی انقلاب اسلامی از ساعت ۱۸ دوشنبه ۷ شهریورماه رونمایی می‌شود. 

این مراسم با حضور آیت الله حسینی بوشهری (رئیس شورای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) و حجت الاسلام محسن مهاجرنیا (مؤلف کتاب) برپا می‌شود. 

نشست یادشده از طریق اینستاگرام مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به آدرس @majma_qom پخش می‌شود. 

در معرفی این اثر آمده است: نظریه فرآیندی انقلاب اسلامی بدیل دیدگاه‌هایی است که انقلاب را شورش و عصیان توده‌ها تا لحظه سرنگونی نظام استبدادی می‌دانند و یا صرفاً آن را به لحظه پیروزی و دوره فترت میان دو نظام قبلی و بعدی اطلاق می‌کنند و یا آن را بر مقطع بعد از پیروزی و حصول دستاوردها و تثبیت نظم سیاسی جایگزین می‌پندارند و یا انقلاب را ترکیبی دوگانه از مقاطع سه‌گانه فوق می‌پندارند. 

این نظریه که توسط آیت الله خامنه‌ای مطرح شد، معتقد است انقلاب اسلامی فراتر از سه مقطع زمانی قبل، بعد ولحظه پیروزی است. انقلاب اسلامی از نقطه عطف قیام امام خمینی علیه نظام شاهنشاهی آغاز شد و با رهبری او، ملت ایران مسئولیت تاریخی «نهضت‌سازی انقلابی» را بر عهده گرفت، فرازو نشیب‌های زیادی طیّ شد تا در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در گام بعد با مدیریت انقلابی جوشش انقلابی را به سمت طراحی و مهندسی «نظام سازی» هدایت کرد و نقشه راه حرکت اسلامی را ترسیم نمود تا مسیر «دولت سازی» را در مرحله سوم فراهم کند و با اعطای عاملیت به دولت اسلامی مرحله «جامعه سازی» تراز انقلاب را تکمیل نماید. سرانجام فرآیند انقلاب ساختن «تمدن نوین اسلامی» است که همزاد با قیام امام خمینی (ره) وزیدن گرفت و تجربه‌های گرانسنگی از تلاش یک ملت و روش‌های مبارزاتی و همدلی و تعاون ملی درقدرت‌سازی مبتنی بر دین، شیوه مبارزه با انواع توطئه ها، محاصره‌ها و تحریم ها، هشت سال نمایش زیباترین صحنه‌های جهاد ایثار و شهادت و تجربه‌های اندوزی فراوان و مقاومت در برابر در سیر استکمالی انقلاب… ره را برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج) هموار نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز