خبرگزاری کار ایران

شعر عاشورایی در محفل «رندان تشنه لب»

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۸۹

محمدعلی مجاهدی شاعر پیشکسوت در تازه‌ترین محفل «رندان تشنه لب» گفت: سیم اتصال ما به عالم معنا از همان عالم وصل می‌شود و ما تنها زمانی که به هوش هستیم توان و اجازه اتصال را به دست می‌آوریم.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری، محفل شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» عصر امروز ۲۵ مرداد با شعرخوانی شاعران آیینی به همت دفتر طنز حوزه هنری و مؤسسه سپهر سوره هنر در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. 

این محفل که هر ماه با عنوان «در حلقه رندان» برگزار می‌شود، به مناسبت ایام عزاداری محرم با عنوان «رندان تشنه لب» برگزار شده و در آن اشعاری به مناسبت این ایام توسط شاعران طنز خوانده می‌شود. این برنامه با اجرای رسالت بوذری و با حضور و شعرخوانی جمعی از شاعران جوان و پیشکسوت برگزار شد. 

حاج‌علی انسانی، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی مجاهدی، عباس احمدی، اسماعیل امینی، سیدعبدالجواد موسوی، نادر ختایی، سیامک روشن، شهاب جدا، محمدحسین مهدویان، عباس حسین‌نژاد از جمله شاعرانی بودند که در این برنامه شعرخوانی و ارادت خود به اهل بیت علیهم السلام را نشان دادند. 

محمدعلی مجاهدی در این محفل پیش از شعر خوانی خود گفت: شاعران آیینی حسابشان با دیگر شاعران جداست چرا که شاعران آیینی صاحب دارند. این دسته از شاعران زمانی چنین وصفی را درک می‌کنند که به تنگنا برسند و خلوص نیت داشته باشند. 

وی افزود: شاعران آیینی، آیینی دارند و تا به این مرتبه نرسند اجازه شرکت در چنین محافلی را به آنان نمی‌دهند. به خصوص در خلوت خودشان کم کم عطر خاص توجه اهل بیت را حس می‌کنند

مجاهدی با بیان اینکه باید حسن عاقبت را از خدا بخواهیم، گفت: هم اکنون درگیر کتاب نشانه‌های قدسی هستم و در متن این کتاب متوجه شدم که سیم اتصال ما به عالم معنا از همان عالم وصل می‌شود و ما تنها زمانی که به هوش هستیم توان و اجازه اتصال را به دست می‌آوریم. وی در ادامه یک غزل با سه پرده شامل غروب عاشورا، کوفه و شام تقدیم کرد.

گفتنی است، این محفل که هر ماه با عنوان «در حلقه رندان» برگزار می‌شود، به مناسبت ایام عزاداری محرم با عنوان «رندان تشنه لب» برگزار شده و در آن اشعاری به مناسبت این ایام توسط شاعران طنز خوانده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز